هلال احمر خراسان جنوبی به دنبال جذب اعتبارات بیشتری از مرکز باشد

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال مجلس یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای جمعیت هلال احمر کشور تصویب شده است،گفت: هلال احمر سعی کند برای این استان بیشترین جذب اعتبار را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، وجه الله خدمتگزار امروز (21 اردیبهشت) در همایش بزرگ یاوران هلال و تقدیر از فعالان طرح‌های امداد و نجات و راهنمایای مسافران نوروزی 93، اظهار داشت: خدمات جمعیت هلال احمر بر هیچ کسی پوشیده نیست چرا که در همه عرصه‌ها و حوادث غیرمترقبه برای خدمت‌رسانی به مردم حضور دارند.

 

وجود روحیه ایثار و از خودگذشتگی در امدادگران هلال
وی با بیان اینکه امدادگران یک دنیا اخلاص و پاکی و صداقت هستند، افزود: امدادگران هلال احمر با روحیه ایثار و از خودگذشتگی برای نجات جان انسانها حاضرند از جان خود بگذرند.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال از سوی مجلس یکهزار میلیارد تومان برای جمعیت هلال احمر کشور مصوب شده است، گفت: هلال احمر استان باید سعی کند برای این استان بیشترین جذب اعتبار را داشته باشد.

 

خدمتگزار یادآور شد: هلال احمر جزء نهادهایی است که در ایام نوروز خدمت به مردم را بر گردش و سیاحت ترجیح می‌دهد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: جمعیت هلال احمر خراسانی جنوبی با همکاری سایر دستگاه های اجرایی جزو سه استان برتر در کشور شناخته شده است.

 

سامانه 112؛ پل ارتباطی مردم با هلال در سراسر کشور
محمد رحیم شهریاری با بیان اینکه امدادگران هلال احمر با حداقل امکانات و منابع حماسه‌های گوناگونی خلق کرده‌اند، بیان داشت: امروز سامانه 112 که برای نخستین بار در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد پل ارتباطی مردم در سراسر کشور با هلال احمر است.

 

وی ادامه داد: از طریق این سامانه افراد حادثه دیده در اقصی نقاط کشور، بدون داشتن سیم کارت گوشی همراه و حتی بدون برخورداری از پوشش دهی تلفن همراه می توانند با خط 112 تماس بگیرند و از خدمات امدادی بهره مند شوند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به وقوع سیل در نهبندان و سربیشه، تصریح کرد: این حوادث با سرعت بالا و با کمترین تلفات در استان مدیریت شد.

 

هلال احمر با حداقل امکانات بیشترین اثربخشی را دارد
شهریاری با بیان اینکه در بخش مدیریت حوادث و سوانح سامانه‌ای راه‌اندازی شده که به عنوان بهترین بانک اطلاعاتی در کشور شناخته شده است، خاطر نشان کرد: امروز امدادگران جمعیت هلال احمر استان با حداقل امکانات بیشترین اثر بخشی را دارند.

 

بر اساس این گزارش، در این مراسم که با حضور استاندار و شهردار بیرجند و جمعی از مسئولان برگزار شد از آرم "موقعیت امن در زلزله" رونمایی و همچنین اولین استودیو مجله خبری هلال احمر کشور نیز افتتاح شد.

 

در پایان این مراسم از 230 نفر از فعالان طرح‌های امداد و نجات و راهنمایی مسافرین نوروزی در سال جاری با اهدای جوایز تجلیل شدند و به سه نفر درجه نجات‌گر اعطا شد.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 366836

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha