اعلام برنامه نخستین روز مسابقات بین المللی قرآن/ حضور وزیر ارشاد

خبرگزاری شبستان: برنامه نخستین روز مسابقات بین المللی قرآن در رشته قرائت اعلام شد و طی آن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مهمان ویژه حضور می یابد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نخستین روز سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن، امروز، سه شنبه، ششم خردادماه با رقابت نمایندگان 26 کشور جهان دنبال می شود.
بر این اساس حمیدو احمدو، از کشور نیجر، الفاتح مفضل الرحیمه حمود، از کشور سودان، مامادو عالم باه، از کشور گینه، عبدالله مومن از کشور بلغارستان، خورخه اسکیل از کشور آرژانتین، ابوصالح موسی از کشور بنگلادش، نماینده کشور چین، سیسه مدون از کشور سنگال، حاج محروف بن حاج چوچو از کشور برونئی، محمد یوسف پاتل از کشور انگلیس در روز نخست به رقابت می پردازند.


اول یحیی محمد از کشور غنا، الیاس صابروف از کشور روسیه، مصطفی طاهری از کشور استرالیا، حامد علی قونی عیسی از کشور چاد، معمر موریس از کشور مونته نگرو، محمد منصف بن انصار از کشور سریلانکا، عبدالواحد محمد الرئوف الامولهی از کشور تونس، عثمان جا از کشور مالی، عمار خراط از کشور سوریه، محمود محمد یوسف ابراهیم از کشور مصر، احمد حسین بلال از کشور افغانستان، محمد رمضانی عیدی بینده از کشور تانزانیا و محمد علی امهز از کشور لبنان از دیگر شرکت کنندگان امروز هستند.
جواد پناهی قبل از فرارسیدن اذان مغرب و عشا آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت می کند و حسن خانچی پس از این برنامه ابتهال را اجرا می کند. اذان مغرب و عشا امروز نیز توسط هاشم روغنی اجرا می شود.


سعید رضا حسینی از هلند، الکین حسن اف از آذربایجان و فوزی هاما از تایلند سه نفری هستند که در رشته قرائت تحقیق در نوبت پایانی این رقابت ها حضور می یابند.
در ادامه امروز نیز تجلیل از نفرات برتر طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم است که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود و پس از اهدای جوایز به نفرات برتر این طرح، علی جنتی به سخنرانی می پردازد.
طبق رسم هر دوره، تلاوت پایانی هر شب از مسابقات توسط یکی از قاریان بین المللی و پیشکسوت جهان اسلام صورت می گیرد که تلاوت پایانی امشب، توسط عبدالوهاب طنطاوی از کشور مصر در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی اجرا می شود.
یادآور می شود که این رقابت ها فردا در مرحله مقدماتی رشته قرائت تحقیق دنبال می شود و علاقه مندان تا 12 خردادماه می توانند از ساعت 16 تا 22 شاهد رقابت قرآنیان برتر جهان باشند.
پایان پیام/

کد خبر 371171

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha