مسابقات بین المللی قرآن ایران از نظر کمی و کیفی بی مانند است

خبرگزاری شبستان: خیر العقله گفت: نظم در برگزاری و داوری قوی را دو نقطه قوت مسابقات بین‌المللی قرآن ایران دانست و تصریح کرد: کمتر مسابقه قرآن در سطح بین‌المللی با این تعداد متسابق به این شکل برگزاری را دیده‌ام.

منیر محمد خیرالعقله، داور مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته صوت و لحن از کشور سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه انضباط و نحوه برگزاری مسابقات ایران قابل مقایسه با هیچ کشور دیگری نیست، گفت: بیش از دوره‌های یازدهم و سیزدهم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران برای داوری حضور داشته‌ام و لازم است بگویم مسابقات قرآن ایران در نظم و انضباط با هیچ‌یک از کشورهایی که من برای داوری به آنها سفر کرده‌ام، قابل مقایسه نیست.

این استاد قرآن نظم و انضباط در برگزاری و داوری قوی را دو نقطه قوت مسابقات بین‌المللی قرآن ایران دانست و تصریح کرد: کمتر مسابقه قرآن در سطح بین‌المللی با این تعداد متسابق به این شکل برگزاری را دیده‌ام.

داور مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته صوت و لحن خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه داوری در مسابقات قرآن بسیار کمتر مسابقه‌ای را دیده‌ام که به صوت و لحن با این دقت توجه کنند در صورتی که مسابقات ایران برای این بحث یک داور مجزا قرار داده‌اند.

وی با اشاره به سطح مناسب متسابقین اظهار داشت: امیدوارم در سال‌های آینده متسابقینی با سطح بالاتری با توجه به برنامه‌ریزی جمهوری اسلامی ایران از کشورهای مختلف در مسابقات بین‌المللی حاضر شوند.

استاد العقله اظهار داشت: امیدوارم کشورهای دیگر نیز به مانند ایران با آموزش حرفه‌ای قراء و حفاظ خود به سطح بالایی در این زمینه برسند.

این داور مسابقات بین‌المللی گفت: متسابقینی که در مسابقات بین‌المللی ایران حایز رتبه می‌شوند با توجه به سطح بالای این مسابقات به درجه خوبی از قرائت و حفظ دست یافته‌اند.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 372136

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha