وقف مقوله ای دینی، فرهنگی و اعتقادی/ترویج فرهنگ وقف ضروری است

خبرگزاری شبستان:رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان با تاکید بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه گفت:وقف مقوله ای دینی، فرهنگی و اعتقادی است.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی پور، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: وقف عمل صالحی است که آثار و نتایج آن نه تنها در زندگی واقف نمود پیدا می‌کند بلکه در جامعه نیز قابل مشاهده است و فرد واقف با وقف بخشی از اموال خود، زمینه کاهش فقر و توزیع متعادل امکانات در جامعه را فراهم می‌ کند.

وی ادامه داد: وقف ریشه در اعتقادات عمیق دینی و مذهبی مردم ایران دارد که از دیرباز مورد توجه خانواده‌ها به خصوص افرادی که از تمکن مالی بیشتری داشته‌اند، بوده است.

حجت الاسلام اسماعیلی پور افزود: وقف در دین اسلام در راستای تحقق سیره نبوی و جامه عمل پوشاندن به فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی افزود: اگر موضوع وقف در جامعه اجرایی شود کارهای عمرانی، توسعه‌ای و نیازهای خدماتی مردم حل می شود و بدون شک لازمه اجرایی شدن وقف در جامعه فرهنگ ‌سازی است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان تصریح کرد: مقام معظم رهبری با جدیت به موضوع وقف توجه دارند و به همین منظور باید تلاش کنیم موقوفه‌ها را احیا کنیم.

ترویج فرهنگ وقف در جامعه، فقر را ریشه کن می کند

حجت الاسلام اسماعیلی پور افزود: اگر وقف در جامعه فرهنگ ‌سازی شود، محروم و نیازمندی در جامعه باقی نخواهد ماند و وقف سنت حسنه ای است که فقر را در جامعه اسلامی کاهش می دهد.

بانوی اصفهانی منزل مسکونی 360 میلیون تومانی خود را وقف کرد

وی با تاکید بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه افزود: بانوی اصفهانی منزل مسکونی خود با مساحت 104 مترمربع 360 میلیون تومانی خود را در راستای ترویج معارف دینی و قرآنی وقف کرد.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان گفت: ارزش این موقوفه بالغ بر 360 میلیون تومان برآورد شده است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 373056

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha