استقرار واحدهای مشاوره حقوقی رایگان در حوزه قضایی استان

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان مرکزی از استقرار واحدهای مشاوره حقوقی رایگان در تمامی حوزه های قضایی استان به مناسبت هفته قوه قضائیه خبر داد.

محسن خطیب آرا، رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: در طول ایام هفته قوه قضائیه این واحدها مشاوره‌های حقوقی را به‌صورت رایگان به مردم استان ارائه می‌دهند.

 

وی اضافه کرد: بسیاری از افراد با حقوق خود آشنایی ندارند و این طرح راهی برای آشنایی هر چه بیشتر هم استانی های عزیز با حقوق خود و همچنین آشنایی با فعالیت های دادگستری است.

 

خطیب آرا با اشاره به اینکه برنامه‌های امسال هفته قوه قضائیه در استان در راستای آشنایی بیشتر مردم نسبت به مسائل حقوقی و تبلور فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در ذهن مردم برنامه‌ریزی شده است، افزود: باید از فرصت هفته قوه قضائیه در راستای شناخت هرچه بهتر مردم درخصوص برنامه‌های این دستگاه بهره بگیریم.


این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به نامگذاری روزهای این هفته اشاره کرد و گفت: "قوه قضائیه، ولایت‌مداری و مدیریت جهادی و فرهنگ" ، " قوه قضائیه و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل" ، "قوه قضائیه، حقوق بشر اسلامی و پاسداشت حقوق شهروندی "، " قوه قضائیه، ایثار، شهادت و تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران"، " قوه قضائیه و مبارزه با مفاسد اقتصادی" ، "قوه قضائیه، قانون‌مداری و استقلال قضایی" و " قوه قضائیه، حفاظت امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم" عناوین روزهای این هفته است.


خطیب آرا در بخش دیگری از سخنانش به برپایی نمایشگاه دستاوردهای دادسرای عمومی و انقلاب اراک اشاره کرد و گفت: تکریم از مادران شهدای دستگاه قضایی، ویزیت رایگان تمامی پرسنل دستگاه قضایی استان و حضور مسئولان دستگاه قضایی استان در گلزار شهدا نیز از برنامه های این هفته است.


رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان مرکزی تجلیل از کارکنان، قضات و پیشکسوتان دستگاه قضایی، برگزاری همایش فرهنگی نماز و تجلیل از ائمه جماعات، دیدار مسئولان ارشد دستگاه قضایی استان با نماینده ولی فقیه، برگزاری مسابقه فرهنگی پیامک، مصاحبه رسانه‌ای اعضای شورای دستگاه قضایی استان، حضور رئیس دادگستری استان و معاونان در مجموعه سیمای خدمت شبکه استانی آفتاب، حضور پیشکسوتان سیستم قضایی در برنامه خانه آفتابی را از دیگر برنامه های هفته بزرگداشت قوه قضائیه در استان مرکزی دانست.

احداث دادگاه خانواده اراک

رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش به احداث دادگاه خانواده اراک اشاره کرد و گفت: این مجموعه در زمینی با مساحت 3 هزار متر مربع احداث خواهد شد.


خطیب آرا ادامه داد: در حال حاضر فاز اول این پروژه 70 درصد و فاز دوم نیز 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


وی از آغاز عملیات احداث دادسرای عمومی و انقلاب اراک به مساحت‌های 12 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد تومان در سال جاری نیز خبر داد.


این مقام مسئول، بهره‌برداری از دادسرای عمومی و انقلاب شازند به مساحت یک‌هزار و 550 متر مربع با 70 درصد پیشرفت فیزیکی و ساختمان شماره 2 دادسرای عمومی و انقلاب ساوه به مساحت 3 هزار و 600 متر مربع با 90 درصد پیشرفت فیزیکی را از دیگر فعالیت‌های عمرانی سال جاری دادگستری استان مرکزی دانست.


پایان پیام/

کد خبر 379317

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha