برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (س) در گچساران

خبرگزاری شبستان:معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کنگره ملی امامزاده بی بی حکیمه (س) شهریور ماه امسال در جوار بارگاه این امامزاده واجب التعظیم برگزار می شود.

فتاح محمدی، معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اهمیت این کنگره معنوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: این کنکره عظیم در روزهای 16 و 17 شهریور ماه امسال در محل بارگاه مطهر حضرت امام زاده بی بی حکیمه (س) برگزار می شود.

محمدی افزود: تاکنون دو نشست هم اندیشی برای باشکوه برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (س) تشکیل که دومین نشست آن با حضور دکتر سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام احمد شرف خانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و دبیر جشنواره رضوی و سید جواد رضوی، مدیرعامل بنیاد بین المللی فارابی در جوار حرم مطهر این امامزاده برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در دومین نشست برنامه ریزی برای برپایی این کنگره، مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان های بوشهر، خوزستان و تعدادی از مدیران استانی، با هدف بهره گیری از تمام ظرفیت ها این استان و استان های همجوار و هماهنگی لازم برای برپایی هرچه بهتر کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه (س) انجام و موضوعات و مسائل در این رابطه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

این مسئول اظهار داشت: کنگره ملی بی بی حکیمه (س) شهریور 93 در دهه کرامت و با هدف معرفی و شناخت بیشتر ابعاد شخصیتی خواهر بزرگوار حضرت امام رضا (ع)، ارائه مقالات علمی پیرامون فرهنگ رضوی و توسعه و رونق گردشگری این مکان معنوی در منطقه جنوب کشور برگزار می شود.

به گفته محمدی، حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم سالانه پذیرای زائران زیادی از سراسر کشور بوده که این امر نشان دهنده عشق و ارادت مردم نسبت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: امامزاده بی بی حکیمه (س) در یک صد کیلومتری جنوب غرب شهر گچساران، سالانه و همه روزه میزبان زائران زیادی از داخل و کشورهای حوزه خلیج فارس است و به طور متوسط این امامزاده واجب التکریم (ع)، بیش از یک و نیم میلیون زائر در سال دارد.

پایان پیام/

کد خبر 379551

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha