اجرای طرح اکرام و ایتام در آذربایجان غربی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: طرح اکرام و ایتام با هدف تقویت تعامل و همدلی در جامعه همزمان با ماه مبارک رمضان در استان برگزار می شود.

جلال حسین زاده، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار شبستان، گفت: در حال حاضر هشت هزار یتیم در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد هفت هزار و 500 نفر دارای حامی هستند.

 

وی تصریح کرد: هر حامی با پذیرفتن تعهد یک یا چند یتیم ماهانه حداقل 200 هزار ریال به حساب بانکی هر کدام از آن‌ها واریز می‌کند و هر سال یک بار گزارشی از وضعیت معیشت فرزند معنویشان به حضور حامیان ارسال می‌شود تا از این طریق ارتباط تنگاتنگی بین حامی و کمیته امداد برقرار شود.


حسین زاده، با اشاره به اینکه ماهانه 600 هزار ریال از سوی کمیته امداد به حساب ایتام واریز می شود، افزود: علاقه مندان برای شرکت در این طرح می‌توانند ایتامی را که پدرشان فوت کرده و مطابق موازین شرعی و قانونی کمتر از 18 سال سن داشته و نیازمند کمک های مالی هستند را مورد حمایت قرار دهند.


این مسئول خاطر نشان کرد: طرح اکرام و ایتام با هدف رسیدگی به نیازهای مادی و معنوی فرزندان محروم از پدر از سال 78 آغاز شده به همین دلیل همسویی و همخوانی این طرح گرانمایه با انگیزه ها و خواستگاه انسانی و فطری بشر و مطابق با اعتقادات مردم متدین ایران اسلامی موجب شد تا به مرور زمان مرزهای فکری و جغرافیایی را در نوردیده و در اقصی نقاط جهان با پیوند قلب های حامیان و ایتام گستره ی آن فراگیر شود.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی، در ادامه با اشاره به اجرای طرح مفتاح الجنه همزمان با ماه مبارک رمضان در استان، اظهار داشت: امسال 2 هزار خانواده نیازمند در قالب طرح مفتاح الجنه میزبان خیرین خواهند بود که امیدواریم با اجرای این طرح برخی از مشکلات خانواده های نیازمند حل شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 380682

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha