ائمه جماعت آموزه های دینی را در بین افراد تبیین کنند

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ائمه جماعت و روحانیان هر چه بیشتر آموزه های دینی و اعتقادی را در بین افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان تبیین کنند.

حکمت علی مظفری، رئیس کل دادگستری استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه ضیافت الهی به نقش ائمه جماعت در ترویج فرهنگ دین در جامعه اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای این مهم است.


وی با اشاره به اهمیت ترویج و تبیین فرهنگ و معارف دینی در جامعه گفت: ائمه جماعات با استفاده از آیات و روایات دینی و کلام ائمه اطهار(ع) احکام شرعی و آموزه‌های دینی را برای مخاطبان بیان کنند.

 

حجت الاسلام مظفری با شاره به اینکه پرداختن به موضوعات اجتماعی و بیان مسائل و هنجارهای اجتماعی که برای مردم دارای اهمیت است، راهی موثر در ترغیب مردم به شرکت در نماز جماعت، است، ادامه داد: ائمه جماعت علاوه بر احکام شرعی و دینی به بیان اینگونه مسایل نیز بپردازند.
 

این مقام مسئول گفت: ماه رمضان فرصتی مناسب برای خود سازی، تهذیب نفس و انجام اعمال خیر و نیک است که باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.
 

حجت الاسلام مظفری در بخش دیگری از سخنانش به حضور گسترده تر افراد به ویژه نسل جوان به مساجد در این ماه مبارک اشاره کرد و افزود: ائمه جماعت و روحانیان باید از این حضور استفاده کرده و به بیان و آموزش مسایل مختلف بپردازند.
 

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی همچنین با اشاره به فعالیت های ائمه جماعت در دستگاه قضایی بیان کرد: ائمه جماعات سیستم قضایی باید در بیانات خود به بحث امید و امیدواری که نتیجه آن نشاط و شادابی در جامعه خواهد بود،‌‌‌‌ بپردازند.
 

وی اطاعت پذیری از دستورات الهی را راه نجات و آسایش و آرامش بشر دانست و اظهار کرد: در مقابل آن هوا پرستی یکی از سم‌های خطرناکی است که جامعه را به نابودی می گشاند.
 

این مقام مسئول بیان احکام و اصول دینی را راهی برای حل بسیاری از مشکلات دانست و بیان کرد: برای رفع کمبودها و آماده سازی هر چه بهتر به منظور برگزار کردن نماز جماعت در سیستم قضایی تلاش شود و در بین نمازها نیز به بیان احکام و مسایل مختلفی اجتماعی و فرهنگی پرداخته شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 380920

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha