راه اندازی پایگاه های قرآنی ثقلین در استان مرکزی

خبرگزاری شبستان:‌ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی از راه اندازی پایگاه های قرآنی با عنوان ثقلین خبر داد.

حجت الاسلام علی شفیعی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان مبلغان دینی طرح هجرت اقدام به راه اندازی پایگاه های قرآنی با عنوان ثقلین می کنند که در این پایگاه ها برنامه های قرآنی اعم از آموزش و یادگیری قرآن و بیان مفاهیم این کتاب نورانی اجرا می شود.


وی با بیان اینکه سال گذشته 30 پایگاه به همت مبلغان طرح هجرت در مساجد استان مرکزی راه اندازی شد اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال به برکت ماه بهار قرآن 50 پایگاه راه اندازی شود.


حجت الاسلام شفیعی همچنین از ارائه الگوهای سبک زندگی توسط مبلغان در منابر ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: مبلغان دینی در کرسی های آزاداندیشی و جلسات معرفتی که با هدف بصیرت افزایی و فرهنگ سازی ملی دینی برگزار می شود نسبت به بیان موضوعاتی از جمله سبک زندگی که از منویات مقام معظم رهبری است اقدام می کنند.


معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی، ثبت‌ نام و اجرای طرح حفظ آیات موضوعی قرآن ویژه مبلغان و روحانیان استان را از دیگر برنامه های این معاونت در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود:‌ حفظ 300 آیه با موضوعات اعتقادی، فروع دین، اخلاق و احکام از اهداف این طرح است.


وی با بیان اینکه امروزه شیوه های جدید لازمه کار تبلیغی مبلغان در پاسخ به نیاز مخاطب است، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انجام فعالیت های فرهنگی تبلغی دین است و ‌مبلغان از این فرصت می تواند به نحو احسن باید ها و نباید های دین رابرای مخاطبان بیان کند.


حجت الاسلام شفیعی افزود: مبلغان دینی در ماه نزول قرآن فرصتی در اختیار دارند که در ماه های دیگر کمتر است و می توانند با برنامه ریزی رسالت خویش را انجام دهند.


پایان پیام/
 

کد خبر 381045

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha