بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن در مسیر بهشت!

خبرگزاری شبستان: برای درک بهتر زیارت امام هشتم و پایتخت معنوی ایران با کتاب "در مسیر بهشت" عرضه شده در غرفه آستان قدس رضوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نمایشگاه بین المللی قرآن بیست و دو ساله شد و اکنون نیز 7 روز آن به پایان رسید. گرمای هوا و روزه بودن نیز مانع نمی شود تا از غرفه ها و محصولات عرضه شده چشم پوشی کرد.
بخش موسسات و نهادهای قرآنی نمایشگاه امسال عطر بوی رضوی می دهد. آستان قدس رضوی سعی کرده تا اهم محصولات خود را علی رغم فضایی محدود در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهد.
یکی از کتب ارائه شده در این غرفه "در مسیر بهشت" است. کتابی که سعی دارد ضمن معرفی مختصر زندگی نامه امام رضا(ع) سفری معنوی را برای زائران این امام بزرگوار رقم بزند.
کتاب "در مسیر بهشت" به همت اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی به تیراژ 20 هزار نسخه عرضه می شود. معرفی مجتمع های میان راهی، مسیرهای تشرف به حرم، اماکن حرم مطهر،کمی نزدیک تر، در گوشه و کنار،سقاخانه ها، آیین های بارگاه رضوی، خدمات رفاهی به زائران، پارکینگ های حرم مطهر، معرفی اماکن فرهنگی، سایر خدمات، گردش در مشهد از جمله فهرست مطالب ارائه شده در این کتاب است.

کتاب «در مسیر بهشت» در قطع خشتی کوچک و در شمارگان بیست هزار نسخه منتشر شده است. در مقدمه این کتاب برای آشنایی و کسب معرفت بیشتر زائران گرامی مختصری از زندگانی حضرت رضا(ع) به همراه نقشه مسیر حرکتی امام رضا(ع) از مدینه تا مرو آورده شده است.
در فصل اول کتاب، نمازخانه‌ها و مجتمع‌های رفاهی میان‌راهی که توسط آستان قدس رضوی در راه‌های منتهی به مشهد مقدس ساخته‌شده است معرفی گردیده تا زائران پیاده با اطلاع از مکان و امکانات رفاهی این مجتمع‌ها در طول مسیرشان با برنامه‌ریزی بهتر و طیب خاطر بیشتر به سفر پیاده خود ادامه دهند.
همانطور که می‌دانید زیارت ائمه‌(ع) آداب و مناسک خاص خود را دارد و آداب زیارت امام رضا(ع) نیز براساس احادیث در قالب توصیه‌های معرفتی و رفتاری استخراج شده که به صورت خلاصه در یک فصل جداگانه برای زائران پیاده در کتاب «در مسیر بهشت» آورده شده است. آگاهی از این آداب می‌تواند یک زیارت با معرفت بیشتر را نصیب زائران بزرگوار این امام همام نماید.
 

یکی از علاقمندی‌های همه زائران گرامی حضرت رضا(ع) که همواره مورد پرسش نیز واقع می‌شود، اطلاعاتی در خصوص اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی است. در این کتابچه بصورت خلاصه و مصور اماکن حرم مطهر رضوی و اماکن فرهنگی حرم معرفی شده است. همچنین فصلی نیز به معرفی آئین‌های خاص حرم مطهر رضوی اختصاص یافته است.
معرفی برخی از خدمات رفاهی برای زائران حرم مطهر رضوی که شامل دارالشفاء، صندلی چرخدار، نگهداری افراد گمشده، نگهداری امانات نقدی و غیر نقدی، امداد زائران و... فصل بعدی این کتاب 72 صفحه‌ای را شکل داده‌است.
یکی از پرکاربرد ترین بخش‌های این کتاب، بخش راهنمای زائر آن می‌باشد. در این فصل تلفن‌های ضروری حرم مطهر رضوی که شامل همه بخش‌هایی می‌شود که زائران گرامی با آن سروکار دارند، آورده‌شده است. با استفاده از این بخش زائران عزیز برای دریافت خدمات ویژه‌ای که برای ایشان در نظر گرفته شده، دچار زحمت نخواهند شد.
بخشی از این کتاب برای خاطره نویسی زائران پیاده در نظر گرفته شده است که با ارسال خاطرات زائران گرامی به نشانی اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی، خاطرات برگزیده در نشریه حرم منتشر خواهد شد.
 


پایان پیام/
 

کد خبر 381274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha