آمادگی مجلس برای تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه مجلس آمادگی دارد تا از طرح‌ها و لوایح مربوط به مساجد و کانون های مساجد حمایت کند، گفت: توجه به مراکزی همچون کانون‌های مساجد یعنی تعمیق فرهنگ مسجدی.

علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر توجه مجلس شورای اسلامی به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد و به خبرنگار حوزه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، کمیسیون فرهنگی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مسیر در همه مواقع همراه بوده‌اند و تلاش داشته اند که از کانون های فرهنگی هنری مساجد حمایت کنند.

 

وی بیان کرد: طرح ها و ایده‌ هایی که در راستای تقویت، فعالیت‌های فرهنگی باشد در تمام حوزه‌ها به‌ویژه مساجد مورد حمایت مجلس شورای اسلامی است زیرا که مسجد محل اصلی تجمع و گردهمایی و کانون اصلی فعالیت‌های فرهنگی و دینی است.

 

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد در حل و فصل مشکلات مجموعه‌های مسجد محور دریغ نداشته باشد و با این مجموعه ها همراهی داشته و منابع و بودجه برای آنها پیش‌بینی کند.

 

وی اظهار کرد: مسجد کانون اصلی فعالیت‌ها و خانه خدا است و مجلس هم خانه مردم است بنابراین باید رویکردش توجه به خانه خدا باشد و به این موضوع بیاندیشید که محل تکثیر و تعلیم فرهنگ مسجد است بنابراین توجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یعنی تعمیق فرهنگ مسجد.

  

محجوب گفت: در حال حاضر ما با هجوم نرم فرهنگی روبرو هستیم که این هجوم هم منشأ استعماری و خارجی و هم منشأ داخلی دارد از این رو پایگاههای همانند کانونهای فرهنگی هنری مساجد باید با برنامه‌های خود برنامه ها و اهداف آنها را خنثی ‌کنند.

  

پایان پیام/

 

کد خبر 384175

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha