اجرای طرح قرآن در خانه همزمان با ماه مبارک رمضان

خبرگزاری شبستان: مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از اجرای طرح قرآن در خانه همزمان با ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد.

حجت الاسلام محمد رضا شفیعی، مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه طرح قرآن در خانه (آموزش غیر حضوری ترجمه و مفاهیم جزء چهارم قرآن کریم) است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: پنج هزار خانواده استان مرکزی در این طرح شرکت دارند.


وی هدف از اجرای این طرح را توسعه و ترویج فرهنگ متعالی قرآن کریم، آشنایی اجمالی خانواده ها با ترجمه و مفاهیم قرآن، تقویت انگیزه های معنوی انس با قرآن و ایجاد حلقه های قرآنی در خانواده ها دانست.

 

حجت الاسلام شفیعی ادامه داد: جزوات جزء چهارم قرآن در بین شرکت کنندگان سراسر استان توزیع شده و بعد از ماه رمضان جمع آوری و به قید قرعه به برگزیدگان جوایز اهدا می شود.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جزء چهارم قرآن اجرا می شود، افزود: دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این طرح سالانه دو جزء را اجرا می کند که جزء چهارام در ماه مبارک رمضان آغازشده است.


مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: شیوه گام به گام، رعایت اصل حرکت از جزء به کل، ارایه یک جزء کامل قرآن مجید با ترجمه و مفاهیم با خط عثمان طه در هر مرحله و روان، زیبا و آسان بودن ترجمه آیات از ویژگی های آموزشی این طرح است.


این مقام مسئول اضافه کرد: رعایت اختصار در ارایه یک جمع بندی کلی از پیام های آیات قرآنی، طراحی سوالات چهار گزینه ای و اجرای مسابقات و اهدای جوایز، تداوم و استمرار طرح به صورت جزء به جزء از ابتدا تا انتها، صدور گواهینامه آموزشی برای هر یک از برگزیدگان و صدور لوح تقدیر و هدیه برای هر یک از برگزیدگان از دیگر ویژگی های آموزشی این طرح قرآنی است.


پایان پیام/

کد خبر 384322

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha