کانون های مساجد انسجام بخش دیگر ظرفیت های فرهنگی کشور

خبرگزاری شبستان: مظفر با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی که در کانون‌های مساجد صورت می‌گیرد، گفت: ظرفیت کانون‌ها ظرفیت خوبی برای تجمیع جوانان درمساجد است و می توان گفت کانون ها انسجام بخش دیگر ظرفیت های فرهنگی هستند

حسین مظفر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرگذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ترویج فرهنگ اسلامی به خبرنگار حوزه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های جذب نیروی جوان به مساجد هستند که می توانند در ارتقای معرفت دینی و رشد فکری آحاد افراد جامعه موثر باشند و حضور و مشارکت خودشان را در عرصه فعالیت و توسعه فعالیت‌های دینی نشان دهند.

 

وی با اشاره به اینکه ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت قابل توجهی است که به دیگر ظرفیت های فرهنگی انسجام می بخشد، خاطرنشان کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد باید تلاش کنند تا در مسیر ارتقای معارف دینی میان جوانان و نوجوانان در ابعاد مختلف تأثیرگذار باشند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به برنامه هایی که باید مورد توجه این پایگاه ها باشد، خاطرنشان کرد: هر نوع فعالیت تبلیغی باید ویژگی‌هایی داشته باشند به نحوی که منجر به رشد علمی، اخلاقی، معنوی و تکامل‌دهنده شخصیت های افراد تحت پوشش خود باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پاسخگویی به نیازهای آموزشی مخاطبان در ابعاد مختلف با استفاده از شیوه های نوین و نیز در اولویت قرار گرفتن شیوه ها و برخوردهای ایجابی به جای برخوردهای سلبی را از جمله مواردی دانست که باید مورد اهتمام کانون های فرهنگی هنری مساجد در برنامه ریزی ها قرار گیرد.

 

مظفر با اشاره به نام‌گذاری سال به عنوان سال فرهنگ و ضرورت هایی که باید در این سال مورد توجه باشد، گفت: وقتی سالی با موضوعی نام‌گذاری می‌شود به این معنا است که هم از حساسیت ویژه برخوردار است و هم باید ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق اهداف آن موضوع بسیج شود.

 

وی ادامه داد: علت نامگذاری سال با عنوان سال فرهنگ به دلیل آن است که در مورد موضوع فرهنگ اقدامات انسجام‌ یافته و سامان‌یافته‌ای صورت نگرفته است و ساده ‌اندیشی‌هایی در این زمینه وجود داشته است. از طرفی در حال حاضر که تهاجم فرهنگی دشمن افزایش یافته و به درون خانه‌ها و اندیشه‌های جوانان نفوذ کرده است، باید پیشتازان فرهنگ که ائمه جماعات، روحانیون و علما هستند زنگ خطر را به صدا درآورده و برنامه‌ریزی‌های جدی‌تری در زمینه جذب جوانان داشته باشند تا معرفت جوانان ارتقا یابد و به دام برنامه‌های دشمن نیفتند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 387305

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha