چاپ مقالات کنگره بی بی حکیمه (س)توسط مسئولان عراقی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از برگزاری مطلوب کنگره ملی بی بی حکیمه (س) مسئولان بصره عراق تماس گرفته و قول چاپ مقالات کنگره به زبان عربی را دادند.

حجت الاسلام سیدعلی صالح موسوی اعظم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: نخستین کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای هفتم و هشتم آبان ماه جاری در گچساران برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی اعظم افزود: در این کنگره مسئولان کشوری از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس و معاونان سازمان اوقاف کشور، استانداران و برخی از مدیران استان های جنوبی، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام) و مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد در جوار حرم این بی بی بزرگوار برگزار شد.

وی با بیان این که این کنگره ملی با عظمت و در خور شان حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) برگزار شد، بیان داشت: حضور مسئولان کشوری و استان های همجوار در این کنگره و تمجید انها ار برگزاری آن نشان دهنده مطلوب بودن آن است.

این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز از استان بصره عراق تماس گرفتند و درخواست حضور یک کاروان از عراق به حرم بی بی حکیمه (سلام الله علیها) را کردند.

موسوی اعظم گفت: مسئولان عراقی (بصره) همچنین درخواست چاپ مقالات برگزیده ارائه شده به زبان عربی را داشتند.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای هفتم و هشتم آبان ماه جاری با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم (ع) برگزار شد.

پایان پیام/

کد خبر 414602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha