مبلغین برای بیان اهداف خود باید مسلط به ادبیات و فن بیان باشند

خبرگزاری شبستان: آیت الله نوری همدانی گفت: یک مبلغ خوب باید از لحاظ ادبیات قوی باشد چرا که بیان نیاز به ادبیات دارد و اگر کسی ادبیات را خوب تکمیل نکرده باشد هر چه درس بخواند عالم و محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان امروز (18 فروردین ) در دیدار با مدیران کاروانی اداره کل اعزام مبلغ اوقاف و امورخیریه استان قم با اشاره به اهمیت جایگاه مبلغین گفت: کار شما مبلغین کار بسیار حساس، مهم و تاثیر گذاراست همانطور که اگر کسی بخواهد به جنگ برود باید مهارت کسب کند شما مبلغین نیز باید اول کسب مهارت کند  و مواد اصولی را مورد مطالعه قرار دهند .

وی افزود: خوشبختانه مواد خام در اسلام زیاد است و این یکی از مختصات مهم اسلام است  که در دیگر ادیان وجود ندارد  چرا که در اسلام 5 رکن قرآن، نهج البلاغه ، احادیث و آثار اهل بیت ، تاریخ پیغمبران و ائمه و علمای بزرگ  را داریم  که در دسترس ما قرار دارد که در این مسیر حرکت کرده اند.

این مرجع تقلید ادامه داد: شما مبلغین باید دفاتری داشته باشید و موضوعات مختلف مربوط به 5 رکن مهم را درآن یادداشت نموده و با ذوق و سلیقه تهیه کنند .

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: یک مبلغ خوب باید از لحاظ ادبیات قوی باشد  چرا که بیان  نیاز به ادبیات دارد و اگر کسی ادبیات را خوب تکمیل نکرده باشد هر چه درس بخواند عالم و محقق نخواهد شد.

وی عنوان داشت: متاسفانه هستند در جامعه ما افرادی که بسیار درس خوانده اند اما بلد نیستند خوب بنویسند و خوب صحبت کنند چرا که در در این راستا کار و حرکت نکرده اند.

این مرجع تقلید یاد آور شد: کار مدیریتی در یک جامعه و یک قشر و طائفه کاری عادی نیست و شما مبلغین که مدیریت این گروه را بر عهده دارید باید با هنرمندی و کسب مهارت بیان و خوب سخن گفتن آنها را جذب نمایید.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه گاهی برخی مواد خام در دست دارند اما هنر آن را ندارند اظهار داشت: مواد خام در اختیار همه است اما گاهی یک نفر آنقدر هنر دارد که بهترین طعام و اثر را خلق و اماده می کند و گاهی برخی فاقد بهره مندی از این هنر هستند.

وی خاطر نشان ساخت: در جامعه امروز ما فقیه زیاد است اما خطیب کم داریم که باید طلابی که دارای ویژگیها وشرایط لازم هستند شناسایی شوند  و از آنها در راستای تحقق اهداف دینی و اسلامی استفاده شود.

این مرجع تقلید ابراز داشت: اسلام یک دین بسیار وسیع است که در تمام ابعاد زندگی دستور العمل دارد و یک طلبه مبلغ باید ار منبر به عنوان یک هنر خوب استفاده کند و بداند که چگونه شروع و چگونه یک بحث را ختم نماید و مطالب را چگونه با نظم بیان کند  تا بتواند تاثیرگذار باشد و نشاط مخاطب را تا پایان جلسه حفظ کند.

آیت الله نوری همدانی گفت: در امر تبلیغ، مبلغین باید به 10 اصل معارف اعتقادی، عبادی، اخلاقی، اقتصادی، مدنی، فرهنگی، سیاسی، حکومتی، قضایی و جهادی آگاه باشند و بتوانند با قلم خود در تمامی بخشها فعالیت نمایند چرا که شغل این مبلغین شغل پرفضیلیتی است و دنباله رو انبیاء می باشد.

پایان پیام/

 

کد خبر 449759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha