به ازای هر یک صد نفر در استان یزد ۱۰۳ خط تلفن همراه فعال است

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل شرکت مخابرات استان یزد با اشاره به ضریب نفوذ همراه اول در استان یزد گفت: به ازای هر یک صد نفر در استان یزد ۱۰۳ خط تلفن همراه فعال است. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، مهدی مقوم، مدیر عامل شرکت مخابرات استان یزد روز گذشته (۲۹ اردیبهشت ماه) در نشست خبری به مناسبت هفته ارتباطات گفت: مخابرات و فن آوری اطلاعات، محرک نوآوری به عنوان شعار امسال برگزیده شده است. 

وی افزود: ۵۱۰ هزار شماره ثابت هم اکنون در استان یزد مشغول به کار است که ۹۰ هزار سوئیچ نیز ظرفیت داریم و در این راستا ۱۵۰ مرکز تلفن ثابت شهری و روستایی در حال ارائه خدمات است. 

مدیر عامل شرکت مخابرات استان یزد خاطرنشان کرد: رتبه استان یزد در حوزه تلفن ثابت در کشور رتبه سوم است و ما ۱۱ واحد از متوسط کشوری بیشتر ظرفیت داریم. 

مقوم تصریح کرد: در خصوص ضریب نفوذ تلفن همراه سال، ‌ما در رتبه اول و دوم کشور هستیم و ضریب نفوذ نیز ۱۰۳ است که در ازای هر یک صد نفر ۱۰۳ خط مشغول است و در این راستا نیز متوسط کشور ۸۱ است که استان یزد ۲۲ واحد از متوسط کشور بیشتر است. 

وی ادامه داد: ۵۹۸ سایت بی‌تی اس پوشش شهر‌ها و روستا‌ها را خدمات دهی می‌کنند که با توجه به مصاحبه پروفسور سمیعی در خصوص عدم ضرررسانی آن‌ها به انسان این نگرانی نیز تا اندازه‌ای رفع شده است. 

مدیر عامل شرکت مخابرات استان یزد بیان کرد: در حوره دیتا نیز در استان یزد ۲۰۱ مرکز دیتا فعال است که ۱۲۳ سایت روستایی و ۷۸ مورد نیز شهری است که در این راستا نیز ظرفیت دیتای استان ۱۰۳ پورت است که ۸۱ هزار و ۸۰۰ پورت دی اس ال فعال است. 

مقوم گفت: ۱۳۰ هزار ADSL در استان یزد فعال است که این آمار خوبی است که در این راستا یک هزار و ۲۳ بانک دیتای خود را از مخابرات تامین می‌کنند و ۵۳۰ ادارات کل به شبکه دولت متصل هستند و استان یزد نیز بیشترین خدمات اداری آن از روی شبکه دولت تقسیم می‌شود که این افتخاری برای استان است. 

وی بیان کرد: ۷۹۳ روستا دارای ارتباط هستند و ضریب نفوذ روستایی نیز نزدیک به ۴۱ است و ۱۲۱ سایت دیتا و ۱۰ هزار پورت در روستا‌ها نصب شده که ۶ هزار پورت آن فعال هستند. 

مدیر عامل شرکت مخابرات استان یزد خاطرنشان کرد: هفت و ۹۸ صدم جمعیت استان تحت پوشش تلفن خانگی و پنج و ۹۵ صدم درصد نیز پوشش تلفن همراه و ۹۶ درصد دسترسی به دیتا دسترسی دارند. 

مقوم تصریح کرد: سال ۹۳ توانستیم با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ريال، ۱۵۶ پروژه را راه اندازی کنیم. 

مدیر عامل شرکت مخابرات استان یزد بیان کرد: افزایش ۲۶ هزار و ۴۰۰ پورت و ۱۶ هزار و ۶۵۰ شماره تلفن ثابت و ۸۶ و ۴۰۰ تفلن همراه جدید ۴۰ سایت جدید تلفن همراه و ۳۵ سایت نسل جدید و اجرای ۹۰ کیلومتر پوشش جاده‌ای و ۶۴ سایت جدید دیتا و افزایش ۲۸ هزار پورت جدید از جمله فعالیت‌ها ما در سال گذشته بود. 

مقوم تصریح کرد: حدود ۱۳۰ هزار تلفن بدون استفاده است که با توجه به اینکه این خط‌ها دارای هزینه است ما ضرر می‌کنیم ومایلیم که مردم استفاده کنند.

پایان پیام/

کد خبر 459538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha