کمبود بودجه مهمترین مشکل در راستای اجرای فعالیت های فرهنگی در زمینه نماز است

خبرگزاری شبستان: کارشناس قرآن و عترت اداره ارشاد استان یزد با اشاره به اهمیت توجه و فرهنگ سازی در زمینه نماز گفت: کمبود بودجه مهمترین مشکل در راستای اجرای فعالیت های فرهنگی در زمینه نماز است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمدرضا نجم الهدی، کارشناس قرآن و عترت اداره ارشاد اسلامی استان یزد امروز (28 آذر) در نشست شورای اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در محل اداره ارشاد استان یزد گفت: ابعاد فرادستگاهی ما فرهنگ سازی در زمینه نماز در کشور است.

وی افزود: مدیریت بخش عمده ای از فرهنگ نماز در استان در دستگاه ارشاد است اما با توجه به اینکه ابزار بودجه ای آن نیز اهمیت دارد بایستی به آن اهمیت ویژه ای داده شود تا بتوان فعالیت های مناسبی انجام داد.

کارشناس قرآن و عترت اداره ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: الان باید به شکل پیوست برنامه ها در زمینه نماز فعالیت کنیم اما معتقدیم که باید فراتر از آن عمل کنیم و با تخصیص بودجه های بیشتر در این زمینه فرهنگ سازی بهتری داشته باشیم.

نجم الهدی خاطرنشان کرد: اقامه نماز ثابت در درون دستگاه ها یکی از فعالیت های مهم ما بود که در استان این امر را انجام دادیم و الان نیز ثابت شده است که مجتمع فرهنگی امام علی (علیه السلام)، هنرستان های استان، مرکز علمی کاربردی استان از جلمه این مراکز بود.

وی افزود: اهتمام برای کار فرهنگی در اداره ارشاد یزد وجود دارد که برگزاری جشنواره شعر نماز، برگزاری اردوی یک روزه ویژه خانواده و فرزندان در زمینه نماز، مذاکره با انجمن شاعران یزد در زمینه نماز از جمله این فعالیت ها است.

کارشناس قرآن و عترت اداره ارشاد اسلامی استان یزد گفت: نماز از باب اینکه فریضه الهی است و باید اقبال شخصی افراد وجود داشته باشد ولی باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشیم.

نجم الهدی خاطرنشان کرد: جامعه ارشاد بسیار پرمخاطب و پرجمعیت است که 114 موسسه قرآنی در زمینه کودکان، خانواده اصناف های مختلف از جمله این مخاطبین هستند که به خوبی می توانی از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی افزود: دست باز است و برنامه های بسیار خوبی می توانیم داشته باشیم اما بودجه مناسب را نداریم که این مشکل اساسی برای ما است.

 

کد خبر 508711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha