ویژه برنامه «بصیرت انقلابی» در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری ویژه برنامه «بصیرت انقلابی» همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: این برنامه با محوریت مساجد در ۱۱ شهرستان استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام محمدطاها گرایلی امروز (۲۱ دی) در کمیته برنامه ریزی دهه فجر ویژه برنامه «بصیرت انقلابی» اظهار داشت: در محرم امسال برنامه بصیرت عاشورایی با همکاری صدا و سیما تولید شد که مورد استقبال قرار گرفت.

 

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص اهمیت بیان خدمات انجام شده به جامعه بعد از پیروزی انقلاب افزود: باید از فرصت دهه مبارک فجر برای تبیین دستاوردهای انقلاب استفاده شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب برکات زیادی برای این کشور به دنبال داشته است، ادامه داد:‌ آب، برق،‌ تلفن، خانه بهداشت و ... از برکات انقلاب است که باید برای مردم بازگو شود.

 

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «بصیرت انقلابی» در ایام الله دهه مبارک فجر گفت: مساجد از ابتدا علاوه بر اینکه مکانی برای برگزاری جلسات عزاداری بوده اند، پایگاهی برای اجرای طرح، برنامه و مراسم های شاد بوده اند.

 

وی بر ترزیق شادی سالم به بدنه جامعه تاکید کرد و گفت: در ویژه برنامه «بصیرت انقلابی»، برگزاری جُنگ شادی هدف است و باید دقت کرد که متولیان این جشن افرادی هستند که شاید در اذهان مردم، متولی مراسم عزاداری در جامعه محسوب می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک بودن انتخابات، این جشن باید فارغ از تمامی گرایش ها و جریانات سیاسی برگزار شود.

 

زیبایی های انقلاب برای مردم بیان شود

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برگزاری ویژه برنامه «بصیرت انقلابی» یکی از مصوبات کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان است، گفت: در این کمیته مصوب شده است برای اجرای این برنامه از ظرفیت های تمامی دستگاههای عضو کمیته استفاده شود.

 

وی ادامه داد: علاوه بر مراسم سخنرانی در این برنامه، برنامه های جانبی از جمله تئاتر، سرود، شعرگویی و خاطره گویی نیز باید مدنظر قرار بگیرد.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب برای ناکارآمد جلوه دادن نظام بسیار تلاش می کنند، تاکید کرد: زیبایی های انقلاب باید برای عموم مردم گفته شود.

 

وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی می تواند محور این مراسمات قرار گیرد، خاطرنشان کرد: آگاهی بخشیدن درباره انتخابات و تاکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای می تواند از دیگر محورهای این برنامه ها باشد.

 

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به اینکه سخنرانان این مراسم باید با بصیرت باشند، یادآور شد: می توان از ظرفیت ائمه جمعه و یا سخنرانان برجسته و محوری استان برای این برنامه استفاده کرد.

 

مجید کریمیان مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی نیز گفت: با توجه به عمومی بودن ویژه برنامه بصیرت انقلابی، باید برنامه های متفاوتی تعریف شود به عنوان مثال می توان از انقلابیون هر شهرستان برای بیان خاطرات در این برنامه استفاده شود.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین می توان در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از محصولات جبهه فرهنگی برپا کنیم، بر تقدیر از فعالین انقلابی هر شهرستان در این برنامه تاکید کرد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 514467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha