دومین و آخرین روز هفتمین همایش دکترین مهدویت

عصر امروز با پایان بررسی مقالات برتر ارایه شده به هفتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت مراسم اختتامیه این همایش برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار شبستان، دومین روز هفتمین همایش دکترین مهدویت صبح امروز در حالی آغاز شد که چهار کمیسیون تخصصی به ادامه بررسی مقالات برتر ارسال شده به دبیرخانه همایش پرداختند، این در حالی است که در روز اول همایش پس از برگزاری مراسم افتتاحیه و سخنرانی آیت‌الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان، آیت‌الله مؤمن عضو شورای نگهبان، پروفسور مولانا و صفار هرندی از 20 مهدی‌یاور برتر کشور تقدیر به عمل آمد.

در ادامه برنامه‌های روز اول و پس از مراسم افتتاحیه 40 مقاله داخلی و خارجی در چهار کمیسیون جداگانه مورد بررسی قرار گرفتند و طبق برنامه تعداد دیگری از مقالات نیز تا ظهر امروز در کمیسیون مربوطه ارایه می‌شود.

کازیو موراتا از ژاپن با مقاله ارشاد روحانی و دگرگونی درونی: وظایف فردی بشر در زمان غیبت، اولیور لیمن از انگلستان با مقاله مهدی (عج) به عنوان منشأ تمایز دکترینال در اسلام، هانس اوکو از سوئد با مقاله راهبرد و راهکارهای رسانه برای زمینه‌ساز ظهور امام مهدی (عج) و هدی الصالح از عربستان با مقاله زمینه‌سازان در بین انتظار و زمینه‌سازی پژوهشگران خارجی بودند که مقالات خود را در کمیسیون مربوطه ارایه کردند.

 

علی حسین الحکیم از انگلستان، لیاقت حکیم از کانادا، علی کاظم جواد از عراق و سیدجعفر رضا از هند نیز مقالات خود با عنوان نقش رسانه‌های جمعی در ایجاد و اجرا در جامعه عدل مهدوی، گرایش به مکتب شیعه در بین آمریکایی‌ها و رسانه، نقش اجتماعی و رسانه‌ای شعر در زمینه‌سازی ظهور و دکترین مهدویت برای اتحاد امت اسلامی را قرائت کردند.

همچنین مراسم اختتامیه این همایش عصر امروز رأس ساعت 16 در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.

در ابتدای مراسم اختتامیه گزارشی از عملکرد چهار کمیسیون این همایش توسط دبیران هر کمیسیون ارایه می‌شود.

 

در ادامه مراسم اختتامیه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر زمانی معاونت بین‌الملل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی به ایراد سخن می‌پردازند و حجت‌الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی دبیر هفتمین همایش دکترین مهدویت گزارشی از روند برگزاری این همایش ارایه می‌دهد و بیانیه اختتامیه را قرائت می‌ کنند.

شایان ذکر است، هفتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت عصر امروز در حالی به کار خویش پایان می‌دهد که بیش از 400 مقاله داخلی و خارجی از 20 کشور جهان به دبیرخانه این همایش ارسال شد و مقالات برتر مورد تمجید قرار گرفتند.

پایان پیام/
 

کد خبر 52166

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha