سینما غرب در آخر زمان غرب

نویسندگان مقاله سینما، غرب، آخرالزمان تصریح می کند که با ظهور رسانه های جدید و با استفاده از قدرت بصیر سیاست مداران سعی در بازسازی و جهت دهی به اذهان متناسب با جهان بینی تفکر و ایدئولوژی خود دارند.

به گزارش خبرنگار شبستان، مقاله سینما غرب در آخر زمان غرب یکی از مقالات ارایه شده به کمیسیونهای تخصصی مهدویت در هفتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت بود که به قلم جلال غفاری قدیر و سیدمحمدرضا سیدی نگاشته شده است.

جلال غفاری قدیر عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی است و سیدمحمدرضا سیدی به عنوان کارشناس ارشد معارف اسلامی شناخته می شود نویسندگان این مقاله قدرت نرم، آخر الزمان، هالیوود، مسیحیت صهیونیستی را کلیدواژه های خوانش مقاله خود معرفی کرده اند و اینطور نوشته اند که اندیشمندان همواره از دو جنبه به منابع قدرت توجه دارند جنبه شناخته شده آن که عبارت است از منابع سخت و بخش ناملموس و قدرت نرم ایشان در توضیح منابع سخت اینگونه می نویسند: منابع سخت منابعی هستند که در اعمال قدرت فیزیکی مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرند و قدرت نرم عبارت است اقناع روانی و شکل گیری به اذهان و تصاویر ذهنی مردم در راستای اهداف قدرت است.

نویسندگان مقاله سینما، غرب، آخرالزمان تصریح می کند که با ظهور رسانه های جدید و با استفاده از قدرت بصیر سیاست مداران سعی در بازسازی و جهت دهی به اذهان متناسب با جهان بینی تفکر و ایدئولوژی خود دارند. آنها تاکید می کنند از آنجا که توجه به آینده و فرجام روزگار به نحوی ریشه در فطرت هر انسانی دارد و نیز آینده برای هر انسانی فوق العاده مهم است غرب نیز سعی در تصویرسازی این مفهوم متناسب با منافع خود دارد.

غفاری و سیدی در این مقاله غرب را به تاکید بر مولفه هایی چون هولوکاست پیوند آلمان نازی با مسلمانان و حتی ایرانیان تبلیغ مذهب پروتستان و مسیحیت صهیونیستی، سیاه نمایی چهره مسلمانان، ترویج عرفان های نوظهور شرقی و غربی و مورد تهاجم قرار دادن ایران در رسانه ها متهم می کنند. و به ارایه دلیل در این باره می پردازند.

نویسندگان مقاله معتقدند که غرب با مصادره به مطلوب کردن عناصر فرهنگی اسلام و ایران به دنبال مهیا کردن فضای آخرالزمان مبتنی بر ایدئولوژی خویش می باشد.

ایشان رسانه های غرب را به تحریف آخرالزمان محکوم می سازند و تاکید دارند که وظیفه کارشناسان عرصه مهدویت در رسانه ترویج حقیقت تسهیل آخرالزمان برای مردم جهان است.

شایان ذکر است هفتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت طی روزهای 23 و 24 تیر در مرکز پژوهش های بین المللی سازمان صداوسیما برگزار شد و در این دو روز با تشکیل کمیسیون های تخصصی به ارزیابی مقالات برتر همایش پرداخت.

پایان پیام/
 

کد خبر 52455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha