نمایشگاه قرآن کریم فرصتی برای اظهار ارادت به ساحت قرآن کریم است

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه نمایشگاه قرآن فرصتی برای ابراز ارادت به ساحت قرآن کریم است،ابراز امیدواری کرد با حضور علاقه مندان قرآنی هرسال شاهد رشد چشم گیر حرکت های اصیل قرانی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حمید رضا سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، این نمایشگاه را مجالی برای اظهار ارادت به ساحت قرآن کریم و معجزه جاویدان پیامبر (ص) خواند و به خبرنگار شبستان گفت: این نمایشگاه فرصتی برای محک زدن توانمندی های فعالان قرآنی کشور است که با توجه به استقبال چشمگیر در روزهای نخستین نمایشگاه قرآن، امید است با حضور علاقمندان قرآنی شاهد رشد این گونه حرکت های اصیل و فرهنگی باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه های ستاد عالی کانون های مساجد کشور در فصل تابستان و ایام اوقات فراغت اظهار داشت: فصل نیایش با ماه رجب آغاز شد و به دنبال آن با ماه شعبان ادامه یافت و در حال حاضر که در ماه مبارک رمضان قرار داریم، این فضای معنوی بهترین فرصت برای برقراری تعامل میان اهالی مسجد است.


وی افزود: در چنین فضایی که حضور جوانان و نوجوان در مساجد محسوس و فعالان است، تمامی دستگاه های مرتبط با مسجد برای حضور با نشاط این قشر فعال نقش خوبی را ایفا کرده اند و ستاد عالی کانون مساجد کشور نیز در این راستا برنامه ریزی هایی برای حضور بیشتر نسل جوان در ایام اوقات فراغت به ویژه فصل نیایش داشته است.

 

برگزاری همایش اندیشه های آسمانی از برنامه های شاخص ایام اوقات فراغت
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری همایش اندیشه های آسمانی با حضور هزاران نفر از مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مشهد مقدس را از جمله برنامه های ستاد عالی در ایام اوقات فراغت خواند و تصریح کرد: در این همایش علاوه بر برپایی کارگاه های تخصصی، شخصیت های برجسته حوزه و دانشگاه حضور داشته اند و شرکت کنندگان در این همایش توانسته اند از نزدیک برنامه های خود را با صاحب نظران در میان بگذارند.


حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی از برگزاری همایش دیدار چهارهزار نفر از اعضای کانون های مساجد کشور با رئیس جمهور و تقدیر از فعالان و خدمتگزاران عرصه کانون های مساجد در اواخر تیر ماه را یکی دیگر از برنامه های ستاد عالی کانون های کشور در فصل تابستان نام برد.

 

فعالیت500 کانون تخصصی در 23 رشته
وی برگزاری دو جشنواره به شیوه های نوین آموزش و نشریات تجربی در استان گیلان و لرستان را از دیگر برنامه های ستاد عالی کانون مساجد کشور برشمرد.


حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی از افزایش های کانون تخصصی به 500 مرکز و فعالیت این مراکز در 23 رشته خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با حضور دلسوزان عرصه مسجد از جمله دولتمردان، نمایندگان شورای اسلامی و مردم شاهد رشد و بالندگی مساجد کشور شویم.


دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور ابراز امیدواری کرد که سایر ملت های مسلمان با الگو قرار دادن قیام ملت ایران مساجد را محور حرکت انقلابی خود قرار دهند و با طاغوت های زمان مبارزه کنند.


پایان پیام/

کد خبر 56719

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha