ترجمه دکتر حداد عادل یکی از سه ترجمه برتر فارسی قرآن است

دکتر بهاءالدین خرمشاهی در آیین رونمایی از ترجمه قرآن کریم به قلم دکتر حداد عادل مدعی شد ترجمه ایشان در میان هزار ترجمه فارسی یکی از سه ترجمه برتر است.

به گزارش خبرنگار شبستان، دکتر بهاءالدین خرمشاهی، مترجم و قرآن‌پژوه بزرگ کشور در آیین رونمایی از ترجمه قرآن کریم به قلم دکتر غلامعلی حداد عادل، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد پیرامون ویژگی‌های منحصر به فرد این ترجمه به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با اظهار افتخار از حضورش در این آیین رونمایی گفت: برای وصف زیبایی‌های این ترجمه، یک دهان خواهم به پهنای فلک؛ چرا که اگر بگویم در هر صفحه از این ترجمه یک نکته بدیع و اصیل و هنری ترجمه وجود دارد اصلا گزاف نگفته‌ام.

خرمشاهی با اظهار امیدواری از اینکه فرصت و مجلس دیگری برگزار شود تا بتواند در مقایسه با بهترین ترجمه‌های قرآنی خوبی‌های این ترجمه را نشان دهد، ادامه داد: بعد از مشروطه نزدیک به 80 ترجمه فارسی از قرآن کریم داشته‌ایم که بسیاری از آنها در نوع خود جای ارج‌گذاری و تقدیر داشته و دارد.

وی که مدعی بود درخواست ترجمه قرآن کریم توسط دکتر حداد عادل را 9 سال پیش از او داشته است، ادامه داد: من از محضر ایشان خواستم که اگر روزی یک صفحه ترجمه کنم می‌توانم گام بزرگی را در این حوزه بردارم؛ چرا که اگر ما پژوهنده قرآن باشیم ایشان شناسنده هستند.

خرمشاهی در ادامه اظهار کرد: اکنون بعد از 9 سال این ترجمه با هفت بار ویراستاری و بررسی حدود 100 نفر قرآن‌شناس که آن را از نظر گذرانده‌ام با افتخار در خدمت و محضر این ترجمه هستیم.

این قرآن‌پژوه و مترجم بزرگ با بیان اینکه در این مجلس کوتاه فرصت بحث فنی نیست، مدعی شد: ما امروزه بیش از 1000 ترجمه فارسی از قرآن کریم در اختیار داریم که می‌توان ادعا کرد ترجمه دکتر حداد عادل یکی از پنج ترجمه برتر بلکه یکی از سه ترجمه برتر و فاخر زبان فارسی است.

وی ضمن تمجید از ترجمه‌های دیگری همچون ترجمه‌های گرمارودی، زمانی و مجتبوی ادامه داد: امیدواریم همان‌طور که دکتر حداد عدل طرح کردند این مسئله رواج پیدا کند که هر جا قرآن قرائت می‌شود ترجمه آن هم در کنار آن خوانده شود.

وی در پایان این ترجمه را پرفروش دانست که هرساله با شمارگان بالا منتشر خواهد شد و اظهار داشت: از همین فرصت استفاده کرده و رونمایی این اثر فاخر را به همه فارسی‌زبانان جهان تبریک عرض می‌نمایم.

شایان ذکر است، آیین رونمایی از ترجمه دکتر حداد عادل و همچنین کتاب تفسیر سوره نساء به قلم دکتر لاله افتخاری، رییس کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از نخبگان و پژوهشگران قرآنی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

پایان پیام/

 


 

کد خبر 56918

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha