ارایه و رونمایی از طرح های قرآنی حوزه های علمیه خواهران

مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: حوزه های علمیه خواهران یکی از اجزای موثر فرهنگی در جامعه است که با حضور در عرصه های مختلف اجتماعی، محتواهای فکری و دینی مورد نیاز جامعه را تولید می کند.

حجت الاسلام حسن مولایی، مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه (س) در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به خبرنگار شبستان گفت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران خود را یکی از اجزای موثر فرهنگی در جامعه می داند و بنا دارد با حضور در عرصه های مختلف اجتماعی و آشنایی با سلایق مختلف، از این فرصت در جهت شناخت نیازهای جامعه و تولید محتواهای فکری و دینی موردنیاز بهره داری کند.

وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای مورد استفاده در این راستا، حضور در نمایشگاه های مختلف است افزود: حضور در نمایشگاه کتاب که حوزه علمیه خواهران هر سال به شکل فعال با نشر هاجر در آن شرکت می کند یا حتی نمایشگاه الکامپ که نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات است همچنین نمایشگاه بین المللی قرآن که حوزه حضور در آن را بر خود واجب می داند، از جمله این ابزارهاست.  

مدیر روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران با اشاره به کسب رتبه اول توسط حوزه خواهران در بخش حوزوی نمایشگاه خاطرنشان کرد: حضور حوزه های علمیه خواهران در نمایشگاه قرآن بسیار فعال است به گونه ای است که سال گذشته رتبه اول را در بخش حوزوی کسب کرد و برنامه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استفاده از ظرفیت های کامل قرآنی در بخش های ستاد و صف حوزه است.

حجت الاسلام مولایی افزود: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سعی کرده است علاوه بر تولیدات و فعالیت های قرآنی در بخش ستادی این مرکز، تولیدات و فعالیت های مدارس و مراکز آموزش عالی خود را که خواهران طلبه در زمینه های مختلف فکری و علمی در بحث قرآن و اهل بیت(ع) انجام داده اند را در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن ارائه کند.

وی با بیان این نکته که فعالیت های قرآنی حوزه خواهران صرف کار فرهنگی نیست گفت: فعالیت ها و برنامه های قرآنی حوزه خواهران، علاوه بر مباحث قرآنی و فرهنگی، رویکرد تبلیغی دارد و هر سال نیز نسبت به سال گذشته شاهد رونق، ابتکار و خلاقیت بیشتری در این موضوع هستیم. مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران امسال در دو بخش تولیدات و محصولات قرآنی و بخش مشاوره در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم شرکت کرده است.

مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به ضعف نمایشگاه در بخش مشاوره ویژه بانوان تصریح کرد: بخش مشاوره ویژه بانوان متاسفانه امسال نیز مانند سال های گذشته در بخش های عمومی نمایشگاه کمرنگ است با عنایت به این موضوع و با توجه به استقبال از بخش مشاوره حوزه خواهران در سال های قبل، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران امسال تعداد مشاوران خود را در نمایشگاه افزایش داده و تقریباً نیمی از فضای غرفه را نیز به بخش مشاوره اختصاص داده است.

وی افزود: مهمترین برنامه حوزه خواهران امسال در نمایشگاه ارایه و رونمایی از طرح های قرآنی است که این طرح ها دارای نقشه راه بوده و کارهای دقیق مطالعاتی روی آن انجام شده است وپس از اجرای آنها براساس نقشه راه در سطح مدارس علمیه کشور، در فرآیند ارزیابی و بازخردگیری موفق بوده است.

حجت الاسلام مولایی ارائه این طرح ها و برنامه های جدید را عاملی در جهت حذف موازی کاری دانست و افزود: ارائه این طرح ها برای استفاده و به کاری در سایر نهاد ها و سازمانها از موازی کاری در این عرصه و تحمیل هزینه بر بیت المال و همچنین اتلاف نیروی انسانی جلوگیری می کند.  

پایان پیام/

55541950
 

 

کد خبر 57144

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha