نمایشگاه قرآن، سرمایه گذاری بر روی جوانان کشور است

دکتر افتخاری ضمن ارج گذاری به فعالیت های متعدد قرآنی که در نمایشگاه امسال صورت گرفته است، گفت: هزینه هایی که در این راستا می شود، به مثابه سرمایه گذاری بر روی جوانان و نوجوانان کشورمان است.

دکتر لاله افتخاری، رییس کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، در گفت وگوی اختصاصی با شبستان، ضمن ارزیابی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، به معرفی کتاب تفسیر خود با عنوان زنان که در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شده بود، پرداخت.

 

وی سخنش را با بیان انگیزه های خود از تالیف کتاب "زنان" آغاز کرد و گفت: این کتاب در حقیقت به دنبال احساس نیازی بود که داشتم و می پنداشتم زنان جایگاه ایرانی و اسلامی خود را در جامعه به خوبی نیافته اند.

 

افتخاری به فشردگی ها برنامه هایش و کمبود وقت برای تالیف این کتاب اشاره کرد و گفت: با همه مشکلاتی که در پیش رو داشتم، این اثر حاصل زحمات شبانه روزی بنده بود که در نهایت به ثمر نشست و توانستم خدمتی در حوزه قرآن داشته باشم.

 

وی در همین باره افزود: خدا توفیق داد که بعد از تالیف تفسیر سوره نور که تقریبا به صورت ساده و پرسش و پاسخ شکل گرفت و استقبال بسیار خوبی هم از آن شد، به تالیف تفسیر سوره نسا با همین روش و پرسش و پاسخ برای عموم جامعه پرداختم.

 

افتخاری با بیان اینکه تلاش کرده است تا این تفسیر خیلی طولانی نشده و درعین حال نکاتی ضروری که برای جامعه بانوان نیاز بوده را در آن بگنجاند، ادامه داد: امیدوارم این زحمات گامی موثر در راه اعتلای جامعه زنان کشور اسلامیمان باشد.

 

وی در ادامه سخنانش با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های مختلف در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن، گفت: هزینه هایی که در چنین محافل و فضاهایی صرف می شود، همانند سرمایه گذاری اعتقادی بر روی جوانان و نوجوانان مملکت می باشد.

 

افتخاری بر این باور است که این آثار قرآنی و پاتوق های قرآنی باعث شده که حتی کسانی که نه ظاهر قرآنی و نه تخصص قرآنی دارند، اما به نوعی دلبسته قرآن هستند، بر سر این سفره حاضر شده و از خان نعمت قرآن بهره مند گردند.

 

گفتنی است کتاب زنان با موضوع تفسیر سوره نساء به قلم دکتر لاله افتخاری، رییس کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی و همچنین جدیدترین ترجمه فارسی قرآن کریم، به قلم دکتر غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان ادب فارسی و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلام، در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، با حضور وزیر ارشاد اسلامی و جمعی از محققان و پژوهشگران و نخبگان قرآنی، در دوازدهم مردادماه سال جاری رونمایی شد.

 پایان پیام/

 

کد خبر 58178

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha