معرفی کارکردهای 10 هزار مدرسه قرآنی در بخش آموزش نمایشگاه

مدیر اجرایی بخش آموزش نمایشگاه قرآن با اعلام برنامه های این بخش، ارائه الگوی مدارس ایرانی اسلامی را در کنار معرفی کارکردهای مدارس قرآنی را مهمترین این برنامه ها برشمرد.

علی عزتی، مدیر اجرایی بخش آموزش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن با بیان این مطلب که وزارت آموزش و پرورش برای دومین سال پیاپی تولیت این بخش را عهده دار شده است، به خبرنگار شبستان گفت: پس از تصویب منشور توسعه فرهنگ قرآنی و تشکیل شورای تخصصی آن، وزارت آموزش و پرورش تکفل بخش آموزش را به طور کلی بر عهده گرفته است.

وی با اشاره به چیدمان بخش آموزش در قالب ماکت مدارس ایرانی اسلامی اظهار کرد: این بخش دارای غرفه های متعدد است و تلاش شده تا در آنها تمامی ظرفیت های این وزارتخانه در عرصه های مختلف در معرض دید گذاشته شود، که در این میان مدارس قرآنی که با 10 هزار مورد آنها سال گذشته راه اندازی شده و امسال به 20 هزار مورد افزایش یافته است، مهمترین این دستاوردها به شمار می رود.

عزتی با بیان این مطلب که آموزش و پرورش 4 گروه از مخاطبان را پوشش می دهد، تصریح کرد: دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی، فرهنگیان، اولیاء و مسئولان و عموم مردم مخاطبان این وزارتخانه هستند که باید متناسب با نیاز آنها برنامه ریزی و سیاستگذاری شود، اما در نمایشگاه بین المللی قرآن رویکرد برنامه ها بیشتر متوجه دو گروه نخست یعنی دانش آموزان و فرهنگیان است.

مدیر اجرایی بخش آموزش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن درباره عمده برنامه های تدارک دیده شده و در حال اجرای این بخش بیان کرد: توجه ویژه به نونهالان از طریق تدارک برنامه های جذاب، حضور خبرگزاری دانش آموزی (پانا)، دانشگاه پیامبر اعظم (ص) و ارائه مشاوره به دانش آموزان و اولیای آنها از جمله برنامه های در حال انجام است.

 

زمینه سازی برای راه اندازی 120 هزار کرسی تلاوت در مدارس کشور
وی ادامه داد: زمینه سازی برای راه اندازی کرسی های تلاوت تا بتوان در مدارس سراسر کشور که 120 هزار مورد را شامل می شود در کنار انجام 120 هزار ختم قرآن از دیگر برنامه هایی است که در بخش آموزش با جدیت دنبال می شود.

عزتی با اشاره به فعالیت غرفه مدرسه قرآنی در انتهای بخش آموزش عنوان کرد: ماکت نمادین این مدارس که در طول 3 ترم بالغ بر 2 میلیون و 800 هزار دانش آموز را در رشته های روخوانی و روانخوانی تحت آموزش قرار داده است، در بخش آموزش برای آشنایی هرچه بیشتر عموم علاقه مندان با کارکردهای آنها که از دستاوردهای دولت دهم است، در معرض دید قرار دارد.

 

آموزش خط بریل به عموم بازدیدکنندگان از بخش آموزش
وی ارائه مفاهیم قرآن به دانش آموزان از طریق قصه گویی را دیگر برنامه بخش آموزش نمایشگاه قرآن برشمرد و ابراز کرد: عرضه دستاوردهای قرآنی دانش آموزان استثنایی در غرفه ای جداگانه که نشان دهنده استعداد بالای آنها در این ساحت مقدس است، همراه با آموزش خط بریل به عموم بازدیدکنندگان و ارائه آموزش های دیداری برای ناشنوایان از دیگر برنامه های این بخش به شمار می رود.

عزتی برگزاری نشست های تخصصی را دیگر برنامه این بخش برشمرد و گفت: برپایی محافل انس با قرآن با حضور دانش آموزان در کنار کارگاه های قصه گویی همراه با بیان مفاهیم نیز در بخش آموزش تدارک دیده شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تهران درباره دیگر دستاوردهای واگذاری مسئولیت آموزش عمومی قرآن به وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اجرای طرح ارتقای دانش آموزان مقطع سوم ابتدایی با دوره یک ماه در آغاز سال تحصیلی، تلاوت همگانی آیات وحی در ابتدای تمامی ساعات درسی که البته به طور آزمایشی در 30 درصد مدارس در حال اجرا است نیز در کنار راه اندازی 10 هزار مدرسه قرآن از دیگر دستاوردهای این مهم محسوب می شود.

شایان ذکر است، بخش آموزش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن در طبقه نخست مصلای امام خمینی (ره) پذیرای بازدیدکنندگان است.

پایان پیام/


 

کد خبر 58410

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha