راهکارهای خویشتن‌داری مطرح در آمریکا شبیه آموزه‌های اسلامی است

یک استاد دانشگاه با اشاره به فعالیت گسترده گروه خویشتن‌داری در آمریکا گفت: راهکارهای عملی ارایه شده توسط این گروه در زمینه خویشتن‌داری بسیار شبیه آموزه‌های اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، زینب برخورداری، استاد دانشگاه در نشست روش‌های ترویج حجاب در غرب که در بخش تحول علوم انسانی نوزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد، با بیان اینکه آمریکا به عنوان کشوری چندملیتی بیشترین تأثیرپذیری را از لیبرالیسم جنسی داشته است، گفت: آمریکا مانند سایر کشورهای اروپایی فاقد یک بافت سنتی و ریشه‌ای بوده است و به همین دلیل به شدت از لیبرالیسم جنسی تأثیر پذیرفته است.

 

برخورداری با اشاره به تصویب قانون عفاف در سال 1981 در کنگره آمریکا بیان کرد: علت تصویب این قانون و تخصیص بودجه‌های میلیاردی برای عفاف به دلیل بحران ناشی از بی‌بندوباری در جامعه آمریکا بوده است. طبق آمارهایی که از سوی سازمان حمایت از زنان آمریکا و سازمان حمایت از جوانان و نوجوانان اعلام شده است از 50 سال قبل میزان زندانیان چهار و نیم برابر، زاد و ولد نامشروع چهار و نیم برابر، خودکشی بین نوجوانان دو برابر، زندگی مشترک بدون ازدواج 10 برابر و میزان تعارضات در زنان و مردان به ترتیب یک چهارم و یک هفتم برابر گزارش شده است.

 

به گفته این استاد دانشگاه، در سال 2008 یکی از فعالان گروه عفاف صفحه‌ای با عنوان "وضعیت نوجوانان ما در یک نگاه" را  به عنوان صفحه هشدار در کتاب خود آورده است که در آن اذعان می‌کند در آمریکا هر روز 1000 دختر و پسر مصرف مشروبات الکلی را آغاز می‌کنند، 3600 نوجوان مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند، 500 پسر نوجوان مصرف مواد مخدر را آغاز می‌کنند، 80 نفر نوجوان مورد تجاوز قرار می‌گیرند و 1100 دختر نوجوان سقط جنین می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: امروزه در آمریکا نیز این مسئله ثابت شده است که آزادی در مسایل جنسی موجب چشم و دل سیری و یا عادی شدن این مسئله نمی‌شود بلکه افراد نسبت به یک سری مسایل بی‌تفاوت می شوند و از طرفی رشد تجاوزات و خشونت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

 

برخورداری به دو راه‌حل ارایه شده در زمینه عفاف از سوی مصلحان اجتماعی آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: آنها خویشتن‌داری جنسی و بحث آموزش مسایل بهداشتی در مقاطع راهنمایی و دبیرستان را مطرح کردند. تا 10 سال پیش در دبیرستان و مدارس راهنمایی آمریکا کتبی مانند پرورشی آموزش داده می‌شد که در آن بیماری‌های ناشی از بی‌بندوباری و روش‌های پیشگیری از این بیماری‌ها تبیین شده بود.

 

نمایش قسمتی از یک فیلم  به عنوان نمونه‌ای از تحقیقات صورت گرفته در آمریکا در زمینه خویشتن‌داری بخشی از این نشست را به خود اختصاص داد. در این فیلم کودکان گرسنه به طور جداگانه در اتاقی قرار می‌گرفتند که در مقابل آنها یک عدد شیرینی قرار داده شده بود و آنها در صورت امتناع از خوردن شیرینی بعد از دقایقی دو شیرینی به عنوان جایزه دریافت می‌کردند.این استاد دانشگاه در توضیح  نتیجه حاصل از این تحقیق خاطرنشان کرد: این تحقیق نشان داد، کودکانی که توانستند در مقابل خوردن شیرینی خودداری کنند در آینده پیشرفت تحصیلی بیشتری داشتند و میزان بزهکاری آنها کمتر بوده است.

 

برخورداری معتقد است که افراد هر چه در مسایل غریزی بیشتر آزاد گذاشته شوند، شکست بیشتری می‌خورند و آزادی و نداشتن محدودیت در این مسئله در نهایت به خودکشی ختم می‌شود.

 

وی نام گروه خویشتن‌داری در آمریکا و مروجان عفاف را TW‌ عنوان کرد و افزود: طرح خویشتن‌داری در سال 1981 به تصویب رسید و در سال 2001 و 2005 به ترتیب 40 میلیون دلار و 73 میلیون دلار به آن اختصاص یافت. این گروه با شعار خویشتن‌داری تا زمان ازدواج برنامه‌های مختلف از جمله کنسرت و اردوهایی را به نفع افرادی که می‌خواهند عفیف و خویشتن‌دار باشند، برگزار می‌کنند. این گروه تاکنون توانسته است 314 دبیرستان را در آمریکا جداسازی کند که این مسئله با استقبال خانواده‌ها مواجه شده است.

 

برخورداری در مورد روش کار مروجان خویشتن‌داری در آمریکا یادآور شد: این گروه مربیانی را که دارای مدرک دکترا هستند به مدارس دبیرستان و راهنمایی اعزام می‌کنند. این مربیان از لحاظ مسایل مختلف از جمله سیما و خوش‌صحبتی مورد گزینش واقع شده‌اند و دارای اطلاعات زیادی هستند. آنها آمار مشکلات و بیماری‌های ناشی از بی‌بندوباری‌های جنسی را به دانش‌آموزان ارایه می‌دهند و آنها را نسبت به این مسئله آگاه می‌سازند.

 

به گفته این استاد دانشگاه، گروه مروجان خویشتن‌داری از میان دانش‌آموزان عضو می‌پذیرد و حلقه‌هایی را به عنوان نشان به آنها اهدا می‌کند. این حلقه‌ها علامتی است برای افراد و حتی جامعه که نشان می‌دهد، این افراد تا قبل از ازدواج رابطه ای نخواهند داشت.

 

آسیب‌شناسی طرح خویشتن‌داری مسئله دیگری بود که برخورداری به تبیین آن پرداخت و گفت: مروجان خویشتن‌داری تا سال 2008 تنها به دادن آگاهی در زمینه خویشتن‌داری اکتفا کردند اما بعد از شکست علت را از جوان‌های شکست‌خورده در این طرح جویا شدند و حاصل آن رسانه سه هزار صفحه‌ای شد با عنوان "چه نکنیم تا خویشتن‌دار بمانیم".

 

وی با بیان اینکه راهکارهای علمی ارایه شده از سوی آمریکا در زمینه خویشتن‌داری شبیه آموزه‌های اسلامی شده است، عنوان کرد: راهکارهایی همچون عدم حضور دو جنس مخالف در خلوت، عدم مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی و هر آنچه تعادل ذهن را بهم بریزد و استفاده از پوششی که جلب توجه نکند از سوی مروجان خویشتن‌داری در آمریکا مطرح شده است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 59022

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha