جشن «انقلاب اسلامی» در مناطق مرزی سربیشه برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از برگزاری «جشن انقلاب» در مناطق روستایی و عشایر بخش درح همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار امروز (۱۷ آذر) در گردهمایی مدیران کانون های فرهنگی هنری بخش درح که در دفتر امام جمعه بخش درح شهرستان سربیشه برگزار شد، اظهار داشت: ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور بر اساس مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در 18 سال 1371 تاسیس شد است.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس عدالت فرهنگی ۶۰ درصد کانونهای فرهنگی هنری در مناطق روستایی تاسیس می شوند، افزود: هم اکنون در سطح استان خراسان جنوبی ۳۵۲ کانون فرهنگی هنری در مناطق روستایی و ۲۰۵ کانون در مناطق شهری تاسیس شده اند.

 

وی از وجود ۵۷ کانون فرهنگی هنری در شهرستان سربیشه خبر داد و ادامه داد: از این تعداد ۱۲ کانون فرهنگی هنری شهری و ۴۵ کانون در روستاهای این شهرستان تاسیس شده اند.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری خراسان جنوبی جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، احیای کارکردهای واقعی مساجد و تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب را از مهمترین اهداف راه اندازی کانونهای فرهنگی هنری در جوار مساجد ذکر کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی تاکید کردند که «کانونهای فرهنگی هنری مساجد را موثر کنید البته با همکاری بسیج».

 

وی تصریح کرد: در همین راستا در تمامی بازدیدهای میدانی و جلسات مختلف با مدیران کانونهای فرهنگی هنری سطح استان بر تعامل موثر بین مدیر کانون با امام جماعت، هیات امنا و فرمانده بسیج هر مسجد تاکید می شود.

 

وی در ادامه به انجام طرح سطح بندی کانونهای فرهنگی هنری سطح استان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه اختصاص اعتبارات به کانونها بر اساس این سطح بندی انجام می شود، خواستار ارائه آمار دقیق برای انجام هرچه بهتر این طرح شد.

 

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به مرزی بودن شهرستان سربیشه با کشور افغانستان و وجود معضلات مختلفی از جمله اعتیاد، مواد مخدر و فقر اقتصادی گفت: مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد با هماهنگی امام جمعه بخش درح با تشکیل یک قرارگاه فرهنگی، طرح بومی برای این بخش به دبیرخانه مساجد استان ارائه دهند تا در صورت تصویب، با اختصاص اعتبار زمینه اجرایی شدن آن فراهم شود.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری خراسان جنوبی از برگزاری «جشن انقلاب» در مناطق روستایی و عشایر بخش درح همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشن با توجه به دغدغه های رهبر معظم انقلاب درخصوص روستاهای مرزی و با هدف ایجاد شور و نشاط در بین مردم روستاهای مرزی با استفاده از نیروهای فرهنگی، بومی و محلی، رغبت به سکونت جوانان در روستاهای مرزی و ایجاد امنیت پایدار و افزایش روحیه انقلابی گری برگزار می شود.

 

حجت الاسلام راستگو امام جمعه بخش درح شهرستان سربیشه هم در این مراسم با تاکید بر اهمیت جایگاه کانونهای فرهنگی هنری در جوار مساجد، خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولان استانی به مسائل فرهنگی این بخش با توجه به هم مرز بودن با کشور افغانستان شد.

 

غلامرضا صحرایی کارشناس امور اداری مالی دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد هم در این جلسه به بیان نکاتی درخصوص هزینه کرد اعتبارات کانونها پرداخت. مسئولان و مدیران کانونهای فرهنگی هنری نیز به بیان طرح مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 592236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha