آموزش همگانی، مهمترین اولویت مدیریت بحران در راستای کاهش خسارت ها

خبرگزاری شبستان: مدیر کل بحران استان یزد با اشاره به بحث پیشگیری در مدیریت بحران گفت: آموزش همگانی، مهمترین اولویت مدیریت بحران در راستای کاهش خسارت ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، هادی هادی نسب، مدیر کل بحران استان یزد امروز (5 دی) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: مدیریت بحران دستگاه نظارتی است که کار ستادی انجام می دهد که در استان یزد 14 کارگروه در راستای پایین آوردن مخاطرات طبیعی و مدیریت بحران اقدام می کنند.

 

وی افزود: 35 دستگاه در این شورا در استان یزد فعالیت دارند و خروجی آن نیز در شورای کارگروه بحران ها ارائه می شود و معتقدیم که اگر یک نفر را نجات دهیم توانسته ایم که جامعه ای را نجات دهیم.

 

مدیر کل بحران استان یزد خاطرنشان کرد:ارزیابی ما از مجموعه بحران به میزان دغدغه مدیران در زمان بحران بستگی دارد  که بسیار می تواند اثرگذار باشد.

 

هادی نسب تصریح کرد:ما 4 هدف را در مجموعه مدیریت بحران مشخص کرده ایم که پیشگیری، مقابله و بازسازی و باتوانی از اهداف است و معتقدیم که اگر مردم آمادگی داشته باشند کمترین مخاطرات را دارند.

 

وی ادامه داد: ما سند آموزشی در استان طراحی کردیم که به عنوان پایلوت در کشور فعالیت می کند که در این راستا می توانیم در مدت پنج سال آموزش مردم استان یزد را در زمینه مخاطرات طبیعی داشته باشیم.

 

مدیر کل بحران استان یزد بیان کرد: در 6 ماهه اول سال 55 درصد پیشرفت آموزش مردم داشته ایم که امیدواریم تا پایان سال 200 هزار نفر از این آموزش ها بهره مند شوند.

 

هادی نسب گفت: الان متاسفانه شرایط خوبی نداریم و برآوردها این است که 10 درصد جامعه بیشتر با مخاطرات آشنا نیستند که ما در تلاش هستیم تا جامعه را با این مخاطرات آموزش دهیم.

 

وی افزود: ما بیشترین هدف خود را باید براساس حفظ جان بدانیم تا از بسیاری از مخاطرات آینده پیشگیری کنیم.

 

مدیر کل بحران استان یزد بیان کرد:روز پنجم دی هر ساله ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی نامیده اند زیرا در این روز ما زلزله بم را داشته ایم و بیشترین آمار فوتی را در این زلزله داشتبم.

 

هادی نسب خاطرنشان کرد:استان یزد استان معین خراسان های رضوی و جنوی، فارس و کرمان و همدان است که در راستای اموزش و مانورها تلاش های خود را گذاشته ایم و امیدواریم بتوانیم آمادگی صددرصد داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد:بیشترین توان ما در راستای تلفیق کارهای اجرایی با کارهای علمی است تا بتوانیم خدمات بهتری انجام دهیم و خدمات زیربنایی خوبی انجام دهیم.

 

وی افزود: بانک اطلاعات امکانات خصوصی و دولتی را تهیه کرده ایم تا در مواقع بحران از آنها استفاده کنیم.

 

مدیر کل بحران استان یزد در خصوص باروری ابرها گفت: عمده ابرهایی که در آسمان استان یزد عبور می کنند قابلیت باروری ندارند و ما حتی نمی توانیم آنها را باروری کنیم و با توجه به میانگین کم بارش باران دو سال است که استان یزد در استان های خشکسال قلمداد می شود.

 

هادی نسب تصریح کرد:عمده هدف ما در بحث خشکسالی در خصوص بیمه است که مردم باید این بخش را مورد توجه قرار دهند و این بیمه را انجام دهند.

 

وی ادامه داد:اعتبار سال گذشته خشکسالی ده هزار میلیارد ریال بوده و سال جاری نیز ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال است.

کد خبر 596543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha