حضرت علی(ع) از دیدگاه قرآن برترین کارآفرین است

مگاریان با بیان اینکه از دیدگاه قرآن و اسلام حضرت علی(ع) برترین کارآفرین است گفت: حضرت علی (ع) به یکی از ارکان کار آفرینی که اختصاص بخشی از درآمد برای صرف امور خیریه بود بسیار پایبند بود.

به گزارش خبرنگار شبستان، چنگیز مگاریان، مدرس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در نشست تخصصی کارآفرینی از دیدگاه ائمه اطهار در بخش دانشگاهی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به فعالیت موسسه فکر برتر کارآفرینان گفت: ما در این موسسه ایده های ناب را به کسب و کار تبدیل می کنیم و متولی آموزش تخصصی کار آفرینی برای کسب و کار و اشتغالزایی هستیم.

وی با بیان اینکه کارآفرین کسی است که آماده پذیرش هر گونه ریسک در کسب و کار باشد، اظهار کرد: کارآفرین با همین دید شروع به کارآفرینی می کند و با همین ریسک به موفقیت می رسد.

مگاریان با بیان اینکه از دیدگاه قرآن و اسلام حضرت علی(ع) برترین کارآفرین است بیان کرد: حضرت علی (ع) به یکی از ارکان کار آفرینی که اختصاص بخشی از درآمد برای صرف امور خیریه بود بسیار پایبند بود.

مدرس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تاکید به اینکه کارآفرینی نوآوری سریع است بیان کرد: یک فرد کارآفرین باید مدام در کارش باید تغییر و تحول داشته باشد زیرا اگر یکنواختی در کارش باشد هیچگاه به رشد مورد نظر در حیطه کارش نمی رسد.

 

وی ادامه داد: آشنایی به امور مالی و تبلیغاتی از مهمترین مهارت هایی است که یک کارآفرین باید به آنها احاطه داشته باشد و به گونه ای با همکارانش برخورد کند که کارمنداش فکر کند که فضای کسب و کار برای خودش است و از ایده های کارمنداش استفاده بهینه کند.

مگاریان با بیان اینکه انسان از زمان بوجود آمدن پول عملا در کسب و کارش رشد داشته است گفت: این رشد در کسب و کار شامل دو دسته افراد بوده است کسانی که موفق بودند و کسانی که شکست خورده اند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) مهارت زیادی در این حوزه داشت گفت: پیامبر اکرم(ص) با رشد در همین حوزه بود که توانست اسلام را به سرتاسر جهان گسترش دهد.

وی با تاکید بر داشتن خلاقیت برای کارآفرینان گفت: کارآفرینی باید به صورت شبکه ای باشد و کارآفرین نیز باید از سرمایه خوب برخودار باشد.

 

مگاریان با اشاره به ویژگی های روانشناسی کارآفرین باید خطرپذیر، استقلال طلب، دارای اعتماد به نفس بالا و همچنین پشتکار و ایده پرداز و خلاق باشد.

وی با بیان اینکه کارآفرینان تیپ رهبری و مدیریت هستند خاطر نشان کرد: کارآفرینان نمی توانند در سیستم کارمندنی دوام بیاورند زیرا اغلب علاقه به یادگیری، نتیجه گرا، ریسک پذیر و اهل عمل هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راه های کسب و کار راه اندازی تعاونی هااست گفت: متاسفانه تعاونی ها نیز در کشور ما نیز موفق نبوده اند زیر باید در تعاونی اعضاء تصمیم بگیرند و چون در کشور ما افراد راسا خودشان تصمیم می گیرند لذا ما در این بخش موفق نبوده ایم.
مدرس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تاکید بر سفارش قرآن در امر تعاون در نزد مسلمانان گفت: ما بر اساس همین تاکیدات وزارت تعاون را در کشور راه اندازی کرده ایم اما فعالیت ما در این بخش بسیار محدود است و ما باید فعالیت را افزایش بدهیم.

شایان ذکر است این نشست عصر امروز دوشنبه 31 مرداد و در بخش دانشگاهی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.
پایان پیام/


 

کد خبر 61154

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha