دستان خالی مردم و فرار دیکتاتور/جمهوری عربی اسلامی تونس را بنا می کنیم

معاون دبیر کل اتحادیه دانشجویان تونس با یادآوری فعالیت های مبارزاتی در دوران حکومت بن علی، از آینده تونس سخن گفت و تأکید کرد: جمهوری عربی اسلامی را در تونس بنا می کنیم.


به گزارش خبرنگار شبستان، فتحی علی غزوانی، معاون دبیر کل اتحادیه دانشجویان تونس با حضور در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در نشستی با عنوان "تونس و جایگاه اسلام در حکومت جدید" شرکت کرد و گفت: انقلاب امروز مردم تونس، ریشه در مبارزات سالیان دور توسط آزادی خواهان مسلمان دارد.

غزوانی افزود: عمده فعالیت های مبارزاتی ما در دوران حکومت بن علی، به صورت کاملا مخفیانه انجامی می شد.
وی اولین فعالیت مبارزاتی در دوران بن علی را دعوت مردم به آرمکان ها و ارزش های اسلامی معرفی کرد و گفت: دعوت مردم به دین اسلام و لایه های پنهان این دین بزرگ، بزرگ ترین وظیفه ما و اولین گام در فعالیت های مبارزاتی به شمار می رفت.

این مبارز تونسی، بهره گیری از فضای مساجد را یکی از راه های آشنایی مردم با آموزه های عدالت خواهانه اسلامی دانست و اضافه کرد: البته با توزیع مجلات و کتب در میان مردم، تلاش می کردیم آنان را با لایه های پنهان دین اسلام و وظیفه مسلمانان در شرایط کنونی، بیشتر و بهتر آشنا کنیم.


وی یکی از فعالیت های مبارزاتی در دوران خفقان و دیکتاتوری بن علی را کمک مالی به افراد فقیر و مستمند عنوان کرد و توضیح داد: در مناسبات و اعیاد مختلف مانند ماه رمضان و عید فطر و بازگشایی مدارس، بسته هابی کمکی میان فقرا و مستضعفان تقسیم می کردیم و به همین بهانه نیز آنان را با مسائل دینی و سیاسی و آداب و رسوم مسلمانی آشنا می ساختیم.

غزوانی تصریح کرد: در دوران حکومت بن علی، شکنجه زندانیان سیاسی به جرم آزادی خواهی و عدالت طلبی، روز به روز افزایش می یافت، اما اراده ملت از همه این شکنجه ها قوی تر بود.
وی با ارائه نمایی از دوران خفقان حکومت بن علی، از حرکت های سری جنبش های مبارز سخن گفت و انقلاب تونس را ناشی از فعالیت، شکنجه و شهادت مبارزان گمنان تونسی دانست که با سقوط حکومت بن علی به ثمر نشستند.

معاون دبیر کل اتحادیه دانشجویان تونس درباره آینده سیاسی تونس گفت: اینک بیش از صد حزب سیاسی در تونس وجود دارند که طبق نظرسنجی ها، جنبش نهضت که همان جنبش اسلامی ملت تونس است، از بیشترین محبوبیت در میان مردم برخوردار است.


وی ادامه داد: البته به جز حزب اسلامی، احزاب این کشور را می توان به احزاب شرقی و غربی تقسیم کرد و مهم ترین خطر آینده تونس، وجود احزاب با گرایش های غربی و اروپایی، سکولار و لیبرال است.

غزوانی با مهم خواندن انتخابات 23 اکتبر در تونس، از فعالیت شدید احزاب مختلف برای موفقیت در این انتخابات خبر داد و اضافه کرد: حزب اسلامی تونس، ائتلافی تشکیل داده است که تا این زمان، پنج حزب در آن شرکت دارند و البته لیست این ائتلاف همچنان باز است و احزاب دیگر نیز در روز های آینده تا پیش از انتخابات، به این ائتلاف خواهند پیوست.
وی هدف این ائتلاف را این گونه توضیح داد: هدف این ائتلاف، به ثمر رساندن انقلاب اسلامی مردم تونس و پیروزی ارزش های انسانی و اسلامی است و در واقع این ائتلاف، جبهه ا ی است در برابر حزب سکولار تونس.

این مبارز تونسی، انتخابات 23 اکتبر را به منظور تصویب قانون حکومت قابل اهمیت دانست و گفت: چیزی که قطعی خواهد بود، این است که هویت تونس، یک هویت عربی و اسلامی است نه چیز دیگر.
وی درباره اختلافات جزیی میان رهبران مبارزان تونسی اذعان داشت: این اختلاف جزئی بر روی شکل حکومت است که پارلمانی باشد یا ریاست جمهوری و اساسا هیچ اختلافی بر هویت اصلی حکومت نیست.

 

غزوانی تصریح کرد: نتیجه انتخابات هرچه باشد، مهم، ایجاد یک حکومت ائتلافی است. حکومت تونس، تک حزبی نخواهد بود.
وی ادامه داد: طبیعتا این انتخابات در موعد مقرر برگزار می شود و وضعیت آینده تونس را رقم می زند، اما هر انتخابی صورت گیرد، بی تردید تونسی بهتر از دوران پیش از انقلاب را پدید می آوریم.

معاون دبیر کل اتحادیه دانشجویان تونس خاطر نشان کرد: ملتی که با دستان خالی، حکومت دیکتاتور را فراری داد، خواهد توانست حکومتی دموکراتیک مبتنی بر آزادی، عدالت و کرامت تشکیل دهد.
وی با اشاره به جایگاه اسلام و شریعت در حکومت اینده تونس، اظهار داشت: شعاری که نمی شود از آن دست کشید و در قانون آینده تونس نیز در نظر خواهد بود، این است که تونس یک کشور آزاد با دین رسمی اسلام، زبان عربی و نظام جمهوری خواهد بود.

غزوانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی عربی را در تونس بنا می کنیم.و بی شک پایه و اساس قوانین آینده تونس، اسلام خواهد بود.
وی خطاب به مسلمانان ایرانی گفت: آن چه نیاز داریم، دعای شماست. ما را از دعای خیر خویش فراموش نکنید. ملت تونس چشم به دستان خیرخواه و دعاگوی ملت ایران دارند.

شایان ذکر است، نشست "تونس و جایگاه اسلام در حکومت جدید"، با همکاری بخش بیداری اسلامی و بخش دانشگاهی و به همت مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام با حضور جمعی از علاقمندان و بازدید کنندگان، در بخش بیداری اسلامی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

پایان پیام/
 

 

کد خبر 61471

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha