ثبت‌نام برای بیش از 270 میلیون ختم صلوات

مدیر کل روابط عمومی بنیاد جهانی ختم قرآن مجید از ثبت‌نام بازدیدکنندگان در طرح ختم صلوات خبر داد و گفت: بازدیدکنندگان نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برای بیش از 270 میلیون صلوات ثبت‌نام کردند.

اکرم نوشفق، مدیر کل روابط عمومی و سرپرست امور استان‌های بنیاد جهانی ختم قرآن مجید به خبرنگار شبستان گفت: بنیاد جهانی ختم قرآن مجید یک سازمان مردم‌نهاد است که در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در میان مردم جهان وب‌سایتی را تحت عنوان وب‌سایت ختم قرآن مجید و به آدرس www.ghorany.com راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: مراجعه‌کنندگان به سایت به سه روش در طرح جهانی ختم قرآن مجید شرکت می‌کنند که عبارت است از هر شب 10 آیه، هر شب یک صفحه و هفته‌ای یک جزء یا یک حزب که به این صورت هر شب بالغ بر 400 بار قرآن مجید ختم می‌شود.

نوشفق با اشاره به این که مسلمانان 81 کشور دنیا عضو این وب‌سایت هستند، ادامه داد: این وب‌سایت به 9 زبان زنده دنیا در دسترس مخاطبان قرار دارد و امکانات بسیار متنوعی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

 

مدیر کل روابط عمومی بنیاد ختم قرآن افزود: یکی از امکانات این سایت قرآن نفیس آنلاین است که بی‌نظیرترین قرآن مجازی است و به 67 زبان زنده دنیا ترجمه شده و 19 قاری آن را تلاوت می‌کنند.

وی با اشاره به لینک شمیم طوبی گفت: لینک شمیم طوبی یا ایستگاه آخر در حقیقت یک قبرستان مجازی است و بازدیدکنندگان می‌توانند یک سنگ قبر مجازی برای اموات خود ایجاد کنند تا دیگر بازدیدکنندگان برای اموات آنها فاتحه بخوانند. همچنین طرحی برای ختم قرآن برای اموات و شهدا در این لینک در نظر گرفته شده است.

نوشفق با اشاره به وب‌سایت ختم صلوات گفت: نیت ختم صلوات به مناسبت‌های مختلف تغییر می‌یابد. به عنوان مثال در ماه مبارک رمضان که ما در نمایشگاه حضور داشتیم بیش از 270 میلیون ختم صلوات ثبت‌‌نام شده است که این تعداد حاصل بازدید 37 هزار نفر از غرفه بوده است.

مدیر امور استان‌های بنیاد ختم قرآن با اشاره به طرح ختم قرآن غرفه‌داران و کارکنان نمایشگاه قرآن گفت: هر شب یک برگه از قرآن به صورت کاملا شکیل در اختیار غرفه‌داران و کارکنان نمایشگاه قرار می‌گیرد که به این صورت در هر شب یک بار قرآن ختم می‌شود.

 

وی تصریح کرد: ختم موضوعی قرآن طرح دیگر بنیاد‌ جهانی ختم قرآن مجید است که بر اساس سیاق‌بندی تفسیرالمیزان صورت می‌پذیرد و هر فرد آیاتی را می‌خواند که از جهت موضوعی به هم مرتبط هستند.

نوشفق با اشاره به نرم‌افزار اعجاز آفرینش گفت: این نرم‌افزار مشتمل بر 11 دی‌وی‌دی است که حاوی فیلم‌های مربوط به طبیعت است که آیات قرآن روی آن پیاده شده است.

مدیر روابط عمومی بنیاد ختم قرآن ادامه داد: کار این نرم افزار به این صورت انجام شد که فیلم‌های طبیعت را از شبکه 5 سیما گرفتیم و سپس آن ها را به حوزه علمیه قم دادیم تا آیات را روی آن پیاده کنند و سپس کارهای نرم‌افزاری و مولتی‌مدیا را خودمان انجام دادیم.

وی عنوان کرد: چون ما NGO هستیم کار اقتصادی انجام نمی‌دهیم. بنابراین به دنبال بانی هستیم تا این سی‌دی‌ها را تکثیر کنیم و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهیم. هزینه هر بسته دی‌وی‌دی به نوع بسته‌بندی بستگی دارد که سه قیمت 10، 15 و 35 هزار تومان برایشان در نظر گرفته شده است.

 

نوشفق آماری هم از تعداد اعضای سایت ختم قرآن مجید داد و گفت: مجموعا 730 هزار نفر در سایت عضو هستند که بیشترین اعضا بعد از ایران مربوط به ایالات متحده آمریکا با 59 هزار و 400 نفر است.

وی بیان کرد: حداقل روزی 20 هزار نفر از سایت ما دیدن می‌کنند و از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 247 هزار نفر از این سایت دیدن کرده‌اند که معمولا از هر سه نفر بازدیدکننده یک نفر عضو سایت می‌شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 62266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha