برگزاری نوزدهمین جشنواره « خیرین مدرسه ساز» استان یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد گفت: نوزدهمین جشنواره « خیرین مدرسه ساز» استان یزد ۳۱ فروردین ماه در یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدرضا عارفی، مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد امروز ( 28 فروردین) در نشست خبری به مناسبت برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان یزد گفت: ایجاد کمیته فنی و تخصصی، استفاده از ظرفیت های خیریت در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، استفاده انرژی پاک در مدارس، استفاده از نقشه های جدید و نو و کاهش هزینه ها و نظارت بر عملکرد پیمانکاران استان از جمله اقدامات ما در استان در زمینه نوسازی مدارس است.

 

وی افزود: نگهداری و سرویس مدارس از جمله اقدامات دیگر ما است که امیدواریم بتوانیم در مدارس استان پیگیری کنیم و در این زمینه نیز کسب اعتماد پیمانکاران و اداره کل را داشته ایم.

 

مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد تصریح کرد: امکانات رفاهی دانش آموزان و تجهیزات دانش آموزان بر اساس نظر کارشناسان، تعویض رادیاتورهای فرسوده استان، استانداردسازی سیستم گرمایش مرکزی مدارس استان در بیش از یک هزار و ۶۰۰ کلاس، بازدید از استان های همجوار و تبادل تجربیات، انبارگردانی در استان

 

عارفی خاطرنشان کرد: در پروژه ملی تعداد ۹۸ پروژه با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال داشتیم و تعداد پروژه استانی نیز ۱۹۸ پروژه با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال بوده که ۳۴۰ میلیارد ریال آن جذب شده و به طور کلی نیز تعداد کل پروژه ها 296 پروژه است.

 

وی ادامه داد: ۳۵ درصد مدارس به تعداد حدود ۳۳۰ مدرسه استان نیاز به تخریب و بازسازی و مقاوم سازی دارد و با توجه به افزایش جمعیت در حومه استان ما حدود 60 مدرسه نیاز داریم.

 

مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد بیان کرد:در ۳۱ فروردین نوزدهمین جشنواره « خیرین مدرسه ساز» استان یزد را با رویکرد نقش خیرین در ساخت مدارس ایمن داریم که هدف آن تکریم خیرین در امر مدارس است.

 

عارفی تصریح کرد:تعداد پروژه های مشترک خیرین  و نوسازی مدارس در سال ۹۵ تعداد ۳۷ پروژه با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال که در سال ۹۴ تعداد ۲۳پروژه به میزان ۲۷۸ میلیارد ریال بوده است.

 

وی افزود: در استان یزد حدود سه هزار کلاس درس غیر مقاوم است که به طور متوسط ۳۰۰ مدرسه باید تخریب و بازسازی شود و ۶۰مدرسه نیز در محل جدید نیاز داریم که برای آنها پنج هزار میلیارد ریال برای آن نیاز است.

 

مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد خاطرنشان کرد: ما در نوسازی مدارس ۴۰۰میلیارد ریال اعتبار داشتیم که حدود۶۰ میلیارد ریال  آن محقق شد که از مسئولان استان درخواست داریم تخصیص نوسازی مدارس افزایش پیدا کند.

 

عارفی ادامه داد: در کشور هفت مردسه ماندگار ایران داریم که چهارمورد آن مارکار و ایرانشهر و شرف اردکان و  کیخسروی  در استان یزد است.

 

وی گفت: اولویت اصلی ما در خصوص مناطق محروم استان است تا بتوانیم گره ای از مشکلات را حل کنیم.

کد خبر 622821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha