ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، نشان دهنده ارزش‌ های فرهنگی، فناوری، شکل بندی و کالبد ساختار محلی

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد ضمن تبریک به مناسبت ثبت جهانی بافت تاریخی بیان کرد: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، نشان دهنده ارزش‌ های فرهنگی، فناوری، شکل بندی و کالبد ساختار محلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد در پی ثبت جهانی بافت تاریخی یزد پیام تبریک صادر کرد و ضمن تبریک ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد به مردم این استان بیان کرد: از همه دست اندرکاران این امر بزرگ قدردانی دارم و در خصوص اهمیت این موضوع همین بس که مردم استان یزد و گذشتگان ما دستاوردی فراهم کردند که مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.


وی ادامه داد: ارزش‌ های بافت تاریخی از نظر فرهنگی، فناوری، شکل بندی و کالبد ساختار محلی همچنین شیوه و سبک زندگی و هنر معماری سازگار با طبیعت گرم کویر که وجود بادگیرها و سرداب ‌ها و قنات ‌ها نمونه بارز آن است، موجب شده تا توجه کارشناسان جهانی یونسکو به این استان معطوف شود.
 

استاندار یزد با بیان اینکه بافت تاریخی یزد به عنوان نیاز جهانی تلقی شده است افزود: اهمیت ثبت بافت تاریخی و شهر یزد در جهان در این است که وقتی ثبت جهانی شد، تمام دنیا متوجه می‌ شوند که چنین ارزش ‌هایی در این کشور وجود دارد و می‌ توانند از آن بهره‌ مند شوند.
 

وی عنوان کرد: از دیگر آثار ثبت جهانی شهر یزد، انعکاس هوش، استعداد و شایستگی‌ های مردم یزد است که در چنین شرایط کویری و خشک یک فضای زندگی و محیطی مناسب و سازگار را ایجاد کرده و زندگی ارزشمندی را فراهم کرده ‌اند.
 

استاندار یزد اضافه کرد: استان یزد از دیرباز به عنوان مکان‌ زندگی مسالمت آمیز شناخته شده که از سال‌ های دور ادیان و مذاهب مختلف اعم از زرتشتی، یهودی و مسیحی در کنار مسلمانان به دور از نزاع و درگیری زندگی کرده‌ اند و به زیبایی و خوبی در تعامل بودند و این نشان‌ دهنده صمیمیت و دوستی در این خطه است و از نقاط قوت به شمار می ‌رود.

کد خبر 640751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha