استفاده از گونه های كم آب خواه در توسعه فضای سبز

خبرگزاری شبستان: فرماندار یزد گفت: توسعه فضای سبز شهرستان یكی از نیازهای و مطالبات مردم است كه در این زمینه با توجه به خشكسالی اخیر با مدیریت بهره برداری از منابع آب و استفاده از گونه های كم آب خواه نیز مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد به نقل روابط عمومی فرمانداری یزد، نشست شورای فضای سبز شهرستان یزد امروز (24 تیر) با حضور فرماندار، معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری، شهرداران و سایر مسئولین برگزار شد.

 

مصطفی سالاری، فرماندار یزد در ابتدای سخنان خود با تبریک ثبت جهانی شهر تاریخی یزد در یونسكو گفت: بخشی مهمی از موفقیت های یزد در عرصه گردشگری بی شک مرهون تلاش و سلیقه اجداد و نیاكان ما است كه در طول سالها با هنر و معماری نسبت به خلق و ایجاد آثار و بناهای تاریخی در این شهر اقدام كرده اند.

 

فرماندار یزد با بیان اینكه برنامه ریزی لازم برای توسعه زیر ساخت های لازم در زمینه جذب گردشگر باید در شهر یزد صورت پذیرد افزود: با استفاده مناسب از ظرفیت ها و پتانسیل موجود در زمینه گردشگری در شهرستان یزد می توان به نتایج مطلوبی در بحث توسعه این صنعت در استان و به ویژه شهرستان دست پیدا كنیم.

 

وی در ادامه خواستار توسعه فضای سبز با استفاده از گونه های کم آب خواه، مقاوم و شاداب شد و خاطرنشان کرد: از یک سو یزد به سبب قرار گرفتن در اقلیم نیمه خشک و خشک کشور و از سوی دیگر وجود صنایع آلاینده در حال حاضر به شدت نیازمند فضای سبز است.

 

سالاری با تأكید به اینكه استفاده بهینه و تأمین منابع آب پایدار از مهمترین راهکارهای مقابله با بحران بی آبی است گفت: توسعه فضای سبز شهرستان یكی از نیازهای و مطالبات مردم است كه در این زمینه با توجه به خشكسالی اخیر باید مدیریت بهره برداری از منابع آب نیز مدنظر قرار گیرد.

 

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان بر استفاده بهینه از آب پساب تصفیه خانه فاضلاب در توسعه فضای سبز تأكید كرد و افزود: خوشبختانه در سالهای گذشته بخشی از این آب برای استفاده در بخشی از فضای سبز شهر و صنعت به كار گرفته شده كه امیدواریم با تمهیداتی كه اندشیده می شود بتوانیم بخش بیشتری از آب پساب را برای این امر اختصاص دهیم.

 

فرماندار یزد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به عضویت فرمانداری یزد در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: از دستگاه های اجرایی شهرستان انتظار داریم تا برنامه ها و اولویت های خود را برای توسعه شهرستان اعلام کنند تا بتوانیم از طرح های مورد نظر در جلسات دفاع کنیم.

کد خبر 642324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha