حرم و بقاع متبرکه مرکز ترویج افکار و اندیشه‌های شیعی و اسلامی باشند

خبرگزاری شبستان:امام جمعه شهرستان قرچک با بیان اینکه ایران ام القرای دنیای اسلام است، گفت: آستان مقدس امام رضا(ع) و امامزادگان باید مصدر ترویج افکار و اندیشه‌های شیعی و اسلامی باشند.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه سوق دادن اذهان و افکار عمومی به ارزشهای معنوی نیاز به بسترسازی مناسب دارد، گفت: انسان بالقوه قابلیت این را دارد که به کمال معنوی و سعادت دنیوی و اخروی دست پیدا کند.

وی افزود: دستیابی به این قابلیت عظیم و بالفعل کردن آن نیاز به بسترسازی مناسب، زمینه‌سازی، همراهی دلهای مشتاقان، تاثیرگذاری فضاهای معنوی و ملکوتی دارد.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه در ایران فضاهای معنوی بسیار وجود دارد، ابراز کرد: در راس همه فضاهای معنوی حرمهای نورانی دو ولی نعمت بزرگ ما ایرانیان حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه(س) هستند که تاثیرگذاری این دو بزرگوار در سرنوشت کشور ما در دورانهای مختلف خصوصا در دوران پیروزی انقلاب و یا تاسیس حوزه‌های علمیه بر ملت ایران پوشیده نیست.

امام جمعه شهرستان قرچک ادامه داد: اگر امروز ایران ام القرای دنیای اسلام است و از قم مقدس فقه آل محمد(ص) به دنیا منتشر می‌شود قطعا به وجود مقدس حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه(س) است.

وی با بیان اینکه انسان موجودی است که ذاتا و فطرتا به معنویات گرایش دارد، اظهار داشت: هر چه واسطه‌های معنویت بیشتر باشند دستیابی انسان به معنویت نیز سریعتر و بیشتر خواهد بود خداوند در قرآن می‌فرماید"یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله وابتغوا الیه الوسیله" انتخاب وسیله و واسطه نجات و سعادت در رسیدن به مقام والای بندگی اهمیت بسزایی دارد همانطور که در روایات آمده است بهترین وسیله نجات و کشتی نجات اهل‌بیت(ع) هستند.

حجت الاسلام اسماعیلی درباره فعالیتهای فرهنگی متنوعی که امروز در آستان مقدس امام رضا(ع) صورت می‌گیرد، گفت: ‌توقع رهبر معظم انقلاب و حتی افکار عمومی از آستان مقدس رضوی بسیار بیش از کارهایی است که تا کنون انجام شده همچنین دیگر مراکز علمی فرهنگی مانند آستان حضرت عبدالعظیم(ع) که حضرت آقا در مورد آن آستان مقدس فرمودند قبله تهران است بسیار مورد توجه است.

امام جمعه شهرستان قرچک در ادامه خاطرنشان کرد: فرمایش حضرت آقا تنها معنای ظاهری ندارد این که فرمودند آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) قبله تهران است این معنا را نیز می‌رساند که باید مصدر ترویج افکار و اندیشه‌های شیعی و اسلامی نه تنها در منطقه شهرری بلکه در تمام تهران باشد.

کد خبر 646624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha