نزدیک به ۴۰ هزار دانش آموز یزدی آماده حضور در مدارس در روز اول مهرماه

خبرگزاری شبستان: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به آغاز مدارس گفت: نزدیک به ۴۰ هزار دانش آموز یزدی آماده حضور در مدارس در روز اول مهرماه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی سرداری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد امروز (27 شهریور) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: به مناسبت آغاز سال تحصیلی ما برنامه های مختلفی داریم که از روز چهارشنبه 29 شهریور با عنوان جشن شکوفه ها و غنچه ها شروع می شود.

 

وی افزود: تعداد کلاس اولی ما 25 هزار و 183 نفر در 520 مدرسه است و 410 مرکز پیش دبستانی به تعداد 18 هزار و 703 نو آموز داریم.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: امسال آمار اولی های ما یک و یک دهم رشد داشته است و افزایش دانش آموزان نیز 6 درصد بوده که بخش عمده ما مهاجرت بوده است.

 

سرداری تصریح کرد: مجموع دانش آموزان ما 129 هزار و 459 دانش آموز کلاس ابتدایی در 5 هزار و 128 کلاس و 768 مدرسه فعالیت دارند که در مجموع 7 هزار نفر در ابتدایی رشد داشته ایم.

 

وی گفت: دومین برنامه ما نیز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس است که در 30 شهریور این برنامه ها آغاز می شود و حضور دانش آموزان و تشکل های دانش آموزی در مسجد روضه محمدیه و ادای احترام به سومین شهید محراب و حرکت به سمت گلزار شهدا به عنوان مراسمی به این مناسبت است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد:برنامه بازگشایی مدارس در شنبه اول مهرماه همزمان با سراسر کشور انجام می شود و بیش از یک هزار و 800 مدرسه و ده هزار مدرسه آغاز به کار می کنند.

 

سرداری خاطرنشان کرد:با توجه به شروع ماه محرم و آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر آغاز طرح « یاد آوران» را به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با امر به معروف و نهی از منکر است که دانش آموزان میثاق نامه ای را امضا می کنند.

 

وی افزود: دانش اموزان متوسطه اول ما 49 هزار و 845 دانش آموز در یک هزار و  812 کلاس و 328 مدرسه و متوسط دوم 28 هزار و  351 دانش آموز و دانش آموزان فنی و حرفه ای نیز 13 هزار و 60 دانش آموز در 88 هنرستان و 685 کلاس فعالیت دارند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: 21 مدرسه استثنایی با یک هزار 360 دانش آموز در 210 کلاس فعالیت دارند.

 

سرداری بیان کرد: 77 درصد مدارس در حوزه شهری و 23 درصد روستایی است ولی 90 درصد دانش آموزان ما شهری و مابقی روستایی هستند.

 

وی افزود: امسال 16 هزار فرهنگی مشغول به فعالیت می شوند که جامعه دانش آموزی را آموزش می دهند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: برنامه دیگر ما در شروع سال تحصیلی بازگشایی خاص مدارس استثنایی استان در روز دوشنبه است و  روز ششم محرم نیز برنامه هیات عزاداری قاسم ابن الحسن دانش اموزی را داریم و در این راستا نیز تجمع هیات های دانش آموزی را داریم.

 

وی افزود:در حوزه معاونت پرورشی و برنامه های اوقات فراغت نیز امسال شاهد حضور دانش آموزان در سطح فرهنگی هنری در سطح کشور بودیم که 200 نفر از دانش آموزان در این مسابقات حضور پیدا کردند که 110 نفر از آنها رتبه کشوری کسب کردند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: در رشته های قرآنی نیز 93 نفر دانش آموز پیدا کردند که 20 نفر برگزیده کشوری دارند و در این زمینه نیز رتبه دوم مسابقات هم خوانی را در سطح کشور کسب کردیم.

 

سرداری تصریح کرد: در اردوهای طرح هجرت 3 و ردوهای جهادی نیز یک هزار و 130 نفر دانش آموز شرکت کردند که فعالیت های مناسبی در این زمینه داشتیم.

 

وی گفت: اردوی آموزش یاوران ولایت با 350 نفر دانش آموز، همایش شوراهای دانش آموزان برگزیده استان، حضور 55 هزار دانش آموز در طرح اوقات فراغت تابستان، برگزاری دوره تخصصی مشاوره برای 150 مشاور به منظور حضور در مدارس، برگزاری همایش های همیار مشاور، تشکیل جلسات مشترک با نهادهای پیشگیری در آسیب های اجتماعی از جمله برنامه های ما در این راستا بوده است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد:امسال 19 دارالقرآن در سطح مدارس فعالیت دارند و طرح های قرانی مصباح الهدی با محوریت فضائل امام علی (ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم، شرکت در نشست هفتگی درس هایی از قرآن، برنامه های مهدویت، حضور مبلغین در مدارس نیز از برنامه های دیگر ما در زمینه مدارس به منظور پرورشی و فرهنگی دانش آموزان است.

 

سرداری خاطرنشان کرد:در حوزه های مشاوره نیز رابط مشاوره در مقطع ابتدایی، تشکیل بانک اطلاعاتی شغلی، آموزشهای عمومی برای دانش اموزان و پرسنل و مدیران نیز در مدارس پیگیری می شود.

 

وی افزود: در حوزه فرهنگی هنری نیز اعزام راهیان نور با پیش بینی اعزام 11 هزار دانش آموز در حوزه دفاع مقدس، برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی و برگزاری دوره های آموزشی، معرفی شهید شاخص کشوری از استان یزد شهید محمد حسین ذوالفقاری داریم که برنامه های متعددی در این زمینه داریم.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: تجهیز کتابخانه های آموزشگاهی در بیش از دو هزار و 200 کلاس درس، برگزاری اردوهای دانش آموزی، طرح پرسش مهر نیز به عنوان برنامه های کاری ما در سال جدید تحصیلی است.

 

سرداری بیان کرد: پیش دبستانی از 18 هزار و 703 نوآموز تعداد 9 هزار و 320 دختر و 9 هزار و 383 پسر؛ در ابتدایی از 129 هزار و 459 دانش آموز تعداد 62 هزار و 892 دختر و 66 هزار و 567 پسر؛ در متوسطه اول از 49 هزار و 745 دانش آموز تعداد 24 هزار و 326 نفر دختر و 25 هزار و 419 نفر پسر هستند.

 

وی افزود: در متوسطه نظری از 27 هزار و 351 نفر دانش آموز تعداد 15 هزار و 219 نفر دحتر و 12 هزار و 132 نفر پسر و مجموع هنرستانی ها نیز 4 هزار و 817 نفر دختر و هشت هزار و 243 نفر نیز پسر هستند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: دانش آموزان استثنایی نیز 533 نفر دحتر و 827 نفر پسر هستند و در مجموع جمعیت دانش آموزی 239 هزار و 678 دانش آموز تعداد 117 هزار و 107 نفر دختر و 122 هزار و 571 نفر پسر هستند و 51 درصد پسر و 49 درصد دختر هستند.

 

سرداری گفت: ما زنگ بازگشایی مدارس را در مدرسه شهرستان میبد به نام امام حسین ( علیه السلام) نواخته می شود که این به عنوان نمادین بازگشایی مدارس در این مدرسه خیری انجام می شود.

 

وی افزود: ما به دنبال ایحاد فضاسازی شناسایی ظرفیت ها توسط معلمان و مسئولان مدارس است و سعی شده برای هر استعدادی ما در آموزش و پرورش برنامه داشته باشیم.

 

کد خبر 656476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha