استودیوی تخصصی قرآن کریم در تبریز افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: استودیوی تخصصی قرآن کریم با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سومین استودیوی تخصصی قرآن کریم امروز با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مؤسسه مهد قرآن استان آذربایجان‌شرقی مرکز امام صادق (ع) شهرک اندیشه تبریز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در مراسم افتتاح این مرکز به ارایه گزارشی از روند راه‌اندازی استودیوی تخصصی قرآن کریم در تبریز پرداخت و اظهار داشت: این سومین استودیوی تخصصی ضبط و تولید آثار قرآنی در کشور است که به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی می شود.
عزیز زاده با بیان این‌که استودیوی قرآنی زمینه لازم برای تولید آثار صوتی و تصویری با کیفیت بسیار بالا را فراهم می کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه محصولات قرآنی سهم اندکی در عرصه تولیدات الکترونیکی کشور دارند، اما با فراهم شدن زیرساخت های لازم می توان در زمینه تولید آثار فاخر قرآنی همت گماشت.
وی با اشاره به این‌که استودیوی تخصصی قرآن کریم در کمتر از 35 روز طراحی، اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، تصریح کرد: سازه استودیو 50 برابر سبک تر و مقام‌تر از استودیوهای مشابه در کشور است، ضمن این‌که کلیه مراحل طراحی، ساخت و نصب تجهیزات توسط مهندسان ایرانی اجرایی شده است.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان این‌که برای راه‌اندازی استودیوی تخصصی قرآن کریم تبریز 7 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: مهندسی حرفه‌ای صدا، دسترسی بی‌سیم به میز کنترل استودیو، بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین نرم ‍‌افزارهای روز دنیا و استفاده از سازه‌ای سبک و مقام در برابر زلزله از ویژگی های اصلی پروژه است.
همچنین رحیم وظیفه‌شعاع، مدیر مؤسسه مهد قرآن استان آذربایجان‌شرقی در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: تاکنون 170 هزار نفر تحت آموزش های مؤسسه قرار گرفته‌اند که از این تعداد 500 نفر حافظ کل قرآن کریم تربیت شده اند.
وی از آموزش شش هزار مربی قرآن در مراکز مهد قرآن استان خبر داد و گفت: زمین احداث پروژه ساختمان مهد قرآن در شهرک اندیشه که با نام امام صادق(ع) زینت یافته است، 14 سال گذشته از سوی وزارت وقت مسکن و شهرسازی در اختیار مؤسسه قرار گرفت و ساخت بنای اصلی چهار سال به طول کشیده است.

 

کد خبر 657089

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha