ارتباط حوزه هنری و کانون های مساجد، راهکاری برای تقویت پیوند هنرمندان و مساجد

خبرگزاری شبستان: رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد گفت: ارتباط حوزه هنری و کانون های مساجد، راهکاری برای تقویت پیوند هنرمندان و مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد صادق کوچک زاده، رئیس حوزه هنری استان یزد امروز (30 دی) در نشست با حجت الاسلام فیروز گرج، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد گفت:  حوزه هنری نهاد عمومی غیر دولتی است که دو سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هسته اصلی ان تشکیل شده است و عموما شاعران و نویسندگان انقلابی کار آن را شروع کرده اند.

 

وی افزود: با پیروزی انقلاب نیز این گروه ها فعالیت های مختلف در زمینه شعر و سرود و آثار نوشته شده را ادامه دادند و امروز نیز این فعالیت ها در قالب فعالیت های فرهنگی و هنری ادامه دارد.

 

رئیس حوزه هنری یزد تصریح کرد: ما در زمینه های هنری و ادبی اعم از تصویری و مستند، فیلم داستانی و کوتاه و در حوزه های نمایشی برنامه های مختلف داریم.

 

کوچک زاده خاطرنشان کرد: دفتر تئاتر بچه های مسجدی از جمله فعالیت های ما است که ما در یزد نیز با همکاری مساجد دفتر آن را افتتاح کرده ایم و با توجه به مسجدی بودن خواستگاه آن به نحوی فعالیت های خود را در این زمینه ادامه می دهیم.

 

وی گفت: ما در مسجد کوثر ابرکوه توانستیم این اقدام را دنبال کنیم و فیلم کوتاهی را در این زمینه ساختیم.

 

رئیس حوزه هنری یزد ادامه داد: در حوزه موسیقی نیز تولید آلبوم ها و تراک های موسیقی سنتی که در حال فراموشی است را دنبال می کنیم که مخاطبان ما در این زمینه نیز هنرمندان و موسیقی دانان هستند.

 

وی گفت: کانون های مساجد استان یزد از زمان راه اندازی دارای برکات متعددی بوده است که می توان با همکاری حوزه هنری به نوعی پیوند هنرمندان انقلابی با مساجد را دنبال کرد و به نوعی هنر مسجدی در جامعه ایجاد کنیم.

کد خبر 683659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha