سیاست دینی و اخلاقی عاملی برای پیشرفت جامعه/ فضای مجازی انعکاسی از فضای حقیقی است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به اهمیت توجه به اخلاق و سیاست گفت: سیاست دینی و اخلاقی عاملی برای پیشرفت جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمود زمانی قمی، استاندار یزد امروز (26 بهمن) در نخستین همایش « صبر و مهربانی» در استان یزد گفت: یک نظام اجتماعی با عناصری شکل می گیرد و با تقویت آن عناصر نیز قوی یا تضعیف می شود.

 

وی افزود: یک نظام اجتماعی باید بتواند با محیط پیرامون خود ارتباط برقرار کند که سیاست، فرهنگ و کشورهای پیرامون و منظومه اجتماعی است که اگر دچار اختلال شود قوت و نظام خود را از دست می دهد.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: نظام اجتماعی باید احساس کند که به هدف های خود به طور نسبی می رسد و این ها هیچ کدام مطلق نیست.

 

زمانی قمی تصریح کرد: یک نظام اجتماعی باید تمام عناصر انسجامی خود را در درون خود داشته باشد و گروه های مرجع ان نیز به صمیمیت و اتفاق مردم را دعوت کنند و گروه های مرجع نیز نباید یک طرف نزاع قرار گیرند که اگر این چنین شود نظام از هدف خود دور می شود.

 

وی گفت: آموزش و پرورش و خانواده باید تولید صبر و مهربانی و تعهد داشته باشند و به نوعی بتوانند جامعه اجتماعی را قوام ببخشند و هر کدام از این عناصر دچار ضعف شود نظام ما نیز با مشکل رو برو می شود.

 

استاندار یزد بیان کرد: ما اگر سیاست ها را در تمامی ابعاد آن مورد توجه قرار دهیم صبر و بردباری به جای نزاع قرار می گیرد و مشکلات کاهش چشمگیری خواهد داشت.

 

زمانی قمی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که تبدیل و سیاست و اداره جامعه که انسان به طور ذاتی از انجام آن اجبار دارد باید بهترین سیاست را انتخاب کند که انقلاب اسلامی ما نیز به دنبال سیاست تابع دین و اخلاق و وجدان بوده است.

 

وی افزود: سیاست دینی و سیاست اخلاقی عاملی برای پیشرفت جامعه و پیروی از آن است و اگر ما امروز از فضای مجازی می نالیم چیزی جز منعکس کننده فضای حقیقی نیست و فضای حقیقی نیز اگر دچار مشکل است چیزی جز رفتار ما نیست.

 

استاندار یزد گفت: ما تا وقتی که اسوه هایی نظیر امام علی (علیه السلام)، حضرت زهرا(سلام الله علیها) و اهل بیت (علیهم السلام) داریم نیازی به اسوه نداریم.

کد خبر 689954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha