بازديد مدير كل پدافند غيرعامل استانداری یزد از مناطق زلزله زده کوهبنان کرمان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد به همراه جمعى از مسئولان استان از مناطق زلزله زده کوهبنان کرمان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی پدافند غیر عامل استانداری یزد، محمد صادق طهماسبى مدير كل پدافند غير عامل استانداری یزد ضمن حضور در منطقه زلزله زده کوهبنان کرمان، ديدار با مردم زلزله زده و فرماندار و مسئولان شهرستان از مراحل آواربردارى و بازسازى در شهر زلزله زده كوهبنان بازديد کردند.


دبير شوراى پدافند غير عامل استان در ديدار با حسین سالارى فرماندار كوهبنان يادآور شد تنها راه مصون سازى شهرها و روستاها در برابر زلزله رعايت دقيق الزامات پدافند غيرعامل در حوزه ساخت است.

طهماسبی افزود: بر اساس اسناد بالادستى، ابلاغى و قوانين و آيين نامه هاى ساخت و ساز خصوصأ مبحث ٢١ مقررات ملى ساخت و الزامات كمسيون ٢١٥(ماده ٢٣) با عنايت به موقعيت ژئوفيزيكى  و ساختار زمين شناسى نواحى جنوب شرق استان يزد و شهرهايى مانند كوهبنان رعايت كامل و دقيق اصول پدافند غير عامل در حوزه ساخت، موجب ارتقاى پايدارى و تاب آورى در مقابل پديده زمين شناختى زلزله خواهد بود.


فرماندار کوهبنان نیز در این بازدید ضمن بیان اقدامات انجام شده برای مردم زلزله زده، گزارشی از وضعیت اسکان خسارت دیدگان ارائه داد.


گفتنی است در این بازدید مدیرکل مدیریت بحران استانداری معاون فرماندار یزد و معاون هلال احمر استان نیز حضور داشتند که در جریان روند ساخت و ساز این منطقه زلزله‌زده و نحوه ارائه تسهیلات بانکی قرار گرفتند.

کد خبر 694430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha