گفت و گوی سیاسی با محوریت وفاق اجتماعی و امید آفرینی تقویت می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد با اشاره به ظرفیت های غنی سیاسی و اجتماعی استان یزد بر برنامه ریزی در مسیر تقویت گفت و گوی سیاسی با محوریت امید آفرینی و انسجام ملی تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، عباس حیدری، مدیر كل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات كشوری استانداری یزد در گفتگو با خبرنگاران بخشنامه مربوط به ضرورت تحقق منشور گفت و گوی سیاسی از سوی وزیر محترم كشور ابعاد مختلف این موضوع را تشریح كرد.

 

 مدیر كل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات كشوری استانداری یزد گفت: اقتضای مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران، آن است كه سازو كار های مدیریتی در كلیه حوزه ها به گونه ای سامان یابد تا امكان مشاركت حداكثری ملت در اداره كشور فراهم شود.

 

حیدری افزود: فصل سوم قانون اساسی و قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی بر این امر تاكید ورزیده و پشتوانه قانونی آن نیز پیش بینی شده است،

 

وی ادامه داد: از جنبه دیگر ابلاغ حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهور محترم گواهی بر عزم جدی دولت یازدهم و دوازدهم در به رسمیت شناختن تكثر و تنوع در اندیشه و عمل سیاسی و استفاده از تمام ظرفیت های محلی، منطقه ای و ملی برای توسعه و ارائه الگویی ممتاز از مردم سالاری دینی است.

 

مدیركل سیاسی و انتخابات خاطرنشان كرد: باتوجه به تحولات چشم گیر در جامعه ایران و پایان دهه چهارم انقلاب اسلامی و احساس نیاز بیش از پیش به نهادیه شدن فرهنگ گفت و گو به ویژه در بین جریان ها، تشكل ها و سلایق سیاسی مختلف تقویت زمینه های گفتمان و هم اندیشی ضرورت دارد.

 

حیدری بیان كرد: تقویت خانه احزاب و تشكل های دانشجویی، رفع موانع فعالیت احزاب و تشكل های سیاسی و صنفی، تقویت زمینه های ارتباط با رسانه ها در تمام سطوح سیاسی و مدیریتی، تقویت گفت و گوی سازنده میان جریان های مختلف سیاسی و نهادینه سازی انتقاد موثر و اخلاق مدار از رویكردهای استان یزد در تحقق این امر است.

 

مدیركل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات كشوری استانداری یزد در پایان با اشاره به ظرفیت ها و علایق غنی و مختلف سیاسی و اجتماعی در استان گفت: با شناسایی هر چه بیشتر این توانمندی ها و تكیه بر مشاركت فعالان سیاسی و اجتماعی امید است رویش های چشم گیر و اثر گذاری را برای رشد مناسب گفت و گوی سیاسی در استان شاهد باشیم.

کد خبر 698624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha