حاج شیخ غلامرضا یزدی، الگویی کامل برای علما و نسل جوان امروز

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با اشاره به سیره شیخ غلامرضا یزدی گفت: حاج شیخ غلامرضا یزدی، الگویی کامل برای علما و نسل جوان امروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله ناصری، امام جمعه یزد امروز (20 اردیبهشت) در مراسم افتتاحیه کنگره ملی بزرگداشت حاج شیخ غلامرضا فقیه یزدی « فقیه خراسانی» در محل امامزاده جعفر (ع) یزد گفت: ما سعی داشتیم تا جلسات حاج شیخ به صورت مردمی باشد و به این منظور نیز در امامزاده برگزار کردیم.

 

وی افزود: نظر بر این بود که مراسم مردمی باشد و در این راستا نیز هزینه ها به صورت مردمی بوده است و فعالیت هایی نیز در این زمینه انجام شده است.

 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: علت برگزاری این کنگره  به گونه ای بود که مجموعه کمالات حاج شیخ می تواند الگویی برای همه اقشار باشد و الگویی برای علما و همچنین برای مردم بوده است.

 

آیت الله ناصری تصریح کرد: بی توجهی به دنیا و نگاهی خدایی به تلاش و حرص امر به معروف  ونهی از منکر به عنوان گوشه ای از فضائل حاج شیخ بود که حتی در روستاها و حضور در بین مردم به عنوان درس حاج شیخ برای ما است.

 

وی گفت:ما باید در راه تبلیغ اسلام و هدایت مردم از وی درس بگیریم و از سختی ها نهراسیم.

 

امام جمعه یزد بیان کرد: حرص در هدایت و دست گیری مردم کار حاج شیخ بود و از هیچ فرصتی فروگذار برای تبلیغ نمی کرد.

 

آیت الله ناصری ادامه داد: وی در ارتباط با نماز حرص داشت و در بین کارها نیز عجین بود و حتی در فرصت های کوتاه نیز نماز خود را به جا می آورد و نمی گذاشت که فرصت ها تلف شود و این برای ما و جوانان درس است.

 

وی افزود:این درس صبر برای ما است و حتی اشک برای غیر خدا نمیریخت و در زمان مرگ فرزندش نیز صبر پیشه می کند و آن ها را امانت الهی می داند.

 

امام جمعه یزد بیان کرد:ارتباطات با مردم با عنایت ها و افتادگی به عنوان الگوهایی برای ما است که امیدواریم بتوانند تدوین کنند و بزرگان ما نیز استفاده کنند و به مردم بگویند.

کد خبر 704493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha