جشنواره "سردری اَلچه سی" در سردرود برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان: جشنواره "سردری اَلچه سی" (گوجه سبز سردرود) از بیستم تا بیست و دوم اردیبهشت در شهر سردرود برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، میثم عبدالمحمدپور، رئیس شورای شهر سردرود، در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز از برگزاری جشنواره "آلوچه سردرود" پس از ۱۰ سال وقفه خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره طی روزهای بیستم تا بیست و دوم اردیبهشت در شهر سردرود برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که وقفه 10 سال این جشنواره موجب عدم شناساندن این محصول ارزشمند شده بود؛ خاطرنشان کرد: امسال پس از این وقفه؛ دومین دوره این جشنواره برگزار خواهد شد.

عبدالمحمدپور مهم‌تین هدف جشنواره را ایجاد شور و نشاط بنا به توصیه نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی دانست و افزود: به دنبال برندسازی گوجه سبز یا همان آلوچه سردرود، با هدف جذب گردشگر و بهبود وضعیت باغداری در این شهر هستیم.

رئیس شورای شهر سردرود، از سفر اتوبوس‌های گردشگری تبریز به سردرود طی روزهای جشنواره خبر داد و گفت: در کنار غرفه‌های آلوچه‌فروشی، نمایشگاه نقاشی، عکس و موسیقی نیز برگزار خواهد شد و در ضمن این جشنواره غرفه‌هایی را نیز از تابلو فرش سردرود اختصاص خواهیم داد.

وی با اشاره به لزوم تصحیح روند باغداری و آموزش به باغداران سردرودی عنوان کرد: ایجاد کارخانه‌های صنعتی و نیروگاه تولید برق در حاشیه سردرود موجب کاهش کیفیت باغ‌ها و از بین رفتن کوچه باغ‌های این شهر همچنین نابودی چند گونه از میوه‌های این منطقه شده است.

کد خبر 704506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha