تعداد ۲ هزار و ۶۶۴ تخت بیمارستانی در استان یزد فعال است

خبرگزاری شبستان: معاون جدید درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به تعداد تخت های بیمارستان های استان یزد گفت: در حال حاضر تعداد ۲ هزار و ۶۶۴ تخت بیمارستانی در استان یزد فعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمود نوری شادکام، معاون جدید درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد روز گذشته(23 اردیبهشت) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت:اعتقاد ما بر این است که حوزه مردم با همه مردم سر و کار دارد و آنچه برای ما مهم است این است که در زمان ورود مردم به مراکز درمانی همراه را کرامت و حفظ احترام و بهترین روش تشخیص و درمان است.

 

وی افزود:ما معتقدیم که باید همه مسیرها را دنبال کنیم و هرکجا که نیاز به تغییر و تعریف فعالیت های جدید است این امر بایستی صورت بگیرد و برای خدمت به مردم و رضایت انها گام برداریم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد:رسانه ها سخنگوی مردم و پل ارتباط با مردم هستند که می توانند دغدغه های مردم و مشکلات را به ما اطلاع دهند تا از این طریق نیز ما برنامه های خود را بهبود دهیم.

 

نوری شادکام تصریح کرد:نامه ای را در 17 بند به روسای بیمارستان ها ابلاغ کرده ایم تا خدمت رسانی به مردم افزایش پیدا کند و رضایتمندی مردمی افرایش پیدا کند.

 

وی ادامه داد: ممکن است هنوز ما آموزش ارتباط با مردم را ندیده ایم که ممکن است ناراحتی مراجعین را داشته باشد اما ما سعی داریم تا بر این اساس آموزش را پیگیری کنیم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: خوشبختانه اعتماد خوبی بین کادر پزشکی و مردم و بیمارستان های ما وجود دارد و با توجه به ورود بیش از 60 درصد از بیماران غیر بومی به استان به نوعی ما سعی داریم تا این خدمات خود را افزایش دهیم.

 

نوری شادکام گفت: ما یکی از استان های برخوردار در زمینه تخت بیمارستان و تعداد پزشکان و هم پرستار هستیم که در 20 بیمارستان دانشگاهی و غیر دانشگاهی به صورت دولتی و خصوصی به مردم خدمات رسانی داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در استان یزد 2 هزار و 952 پزشک داریم که تعداد پزشک عمومی 299 نفر و تعداد پزشک متخصص تعداد 843 نفر و همچنین، یک هزار و 130 پزشک دندانپزشک و 680 نفر داروساز داریم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: مجموعا 3 هزار و 329 تخت ثابت داریم که 2 هزار و 664 مورد آن فعال است که 1671 مورد دانشگاهی است.

 

نوری شادکام ادامه داد:الان 44 پروژه در آستانه بهره برداری و یا در حال پیشرفت سریع هستند که به زودی آنها را بهره برداری خواهیم کرد.

 

وی گفت:در استان تلاش شده است که افزایش زایمان طبیعی داشته باشیم که میزان 35 درصد زایمان سزارین به 18 درصد رسیده است که امیدواریم با افتتاح ال دی آر به نوعی زایمان طبیعی را بیش از گذشته داشته باشیم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد:طرح تحول دارای نکات مثبت و سازنده و همچنین ایرادهایی است که تلاش ما این است که نکات مثبت تقویت شود و مشکلات نیز مرتفع شود.

 

نوری شادکام بیان کرد: تعداد بیماران اورژانسی در سال 92 تعداد 198 هزار و 487 نفر بوده که در سال 96 تعداد یک میلیون و 450 هزار نفر رسیده است و تعداد تخت های ما نیز به یک هزار و 730 مورد رسیده است.

 

وی گفت: دولت به ازای هر بیمار 163 هزار تومان به عنوان یارانه در طرح تحول سلامت پرداخت کرده است که مردم نیز کمتر پرداخت کرده اند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: در سال 92 تعداد پنج هزار 279  طبیعی 4355 مورد سزارین داشته ایم که 96 به 7 هزارو 938 مورد و سزارین نیز پنج هزار و 987 نفر رسیده است.

 

نوری شادکام تصریح کرد: وظیفه ما است که خدمات را از لحاظ کمی و کیفی افزایش دهیم و خدمات را به نحو مطلوب در دسترس قرار دهیم اما ما معتقدیم که  خدمات ما باید حفظ حرمت، سرعت، دقت و کیفیت و کمترین هزینه را برای مردم داشته باشد.

 

وی گفت: ما کیلینیک های متعددی در استان داریم که متخصصین بسیار مناسبی در این بیمارستان ها هستند و مردم می توانند در این کلینیک ها نیز درمان های مناسب را دریافت کنند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: در زمینه مشکلات پزشکی مردم استان می توانند با پیامک 10001690 آن را اطلاع رسانی کنند.

 

نوری شادکام بیان کرد: مجموعه پزشکی استان را جز نیروهای پاک و پاکدست می دانم و با توجه به ارتباطی که با پزشکان استان دارم این امر را اعتقاد داریم ولی اگر مشکلی نیز وجود دارد ما سعی داریم تا آن را برطرف کنیم.

 

وی افزود: مردم استان میتوانند از طریق سامانه های ارتباط در راستای اطلاع رسانی مشکلات آگاهی بخشی کنند تا ما آن ها ار حل کنیم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد:

کد خبر 705216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha