تحصیل بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی یزد

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به سه دهه فعالیت دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی یزد تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا میرجلیلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد امروز (7 آذر) در دومین همایش بین المللی « بهداشت محیط و توسعه پایدار» در پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: دانشگاه علوم پزشکی یزد به همت شهید صدوقی در 35 سال پیش پایه گذاری شد و با 32 دانشجو آغاز به کار کرد و الان بیش ازپنج هزار و 500 دانشجو دارد.

 

وی افزود: ما تعداد 50 عضو هیات علمی، 15 رشته ارشد، شش رشته دکتری، 12 مجله علمی و هفت مرکز تحقیقاتی در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد داریم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: شهر یزد تاریخ کشور را زنده نگه داشته است به نحوی که درختی همچون سرو دارد که 4 هزار سال عمر دارد و روستایی دارد که در روستای فهرج به عنوان قدیمی ترین مسجد در جهان اسلام است.

 

میرجلیلی تصریح کرد: یزد را نمیتوان متعلق به یزدیها دانست بلکه متعلق به تاریخ تمدن بشریت است که به عنوان کتابی تاریخی است که هر برگ آن دارای سرگذشتی بزرگ و عظیم است.

کد خبر 672301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha