ایستادگی اروپا در مقابل آمریکا، خیال‌بافی است

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با ابراز تأسف از این‌که هنوز عده‌ای به توافق با اروپا امیدوار هستند، گفت: این‌که فکر کنیم اروپا در مقابل آمریکا می‌ایستد، خیال‌بافی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تأکید بر این‌که سرنوشت کشور به برجام گره نخورده است، اظهار داشت: اخیرا نخست‌وزیر آمریکا که از کسوت جاسوسی به وزارت رسیده، ادعا کرده که اگر ایران ۱۲ شرط را رعایت کند؛ تحریم‌ها علیه کشور برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: همه آن ۱۲ شرط همان خواسته‌های زمان جورج بوش است، با وجود گذشت حدود دو دهه از دوران بوش پسر، شاهدیم که همچنان در سال ۲۰۱۸ آمریکا همان خواسته‌هایی را مطرح می کند که به آن اصرار دارد؛ آمریکایی ها بدانند که امروز شرایط فرق کرده و بیداری اسلامی فراگیر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم شکست داعش، جنگ‌های نیابتی و سایر توطئه‌های آمریکایی در منطقه را از جمله حوادث مهم بیست سال اخیر دانست و خاطرنشان کرد: نتایج انتخابات اخیر در لبنان و عراق نشان داد که گفتمان انقلاب اسلامی در ممالک اسلامی نفوذ کرده است؛ از وزیر تاره‌کار آمریکا بداند که خیال‌بافی‌های دولت ایالات متحده هیچ‌گاه محقق نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار کارگزاران نظام اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مسائل بسیار مهمی در رابطه با برجام مطرح کردند و باید مورد توجه مسؤولان به ویژه دستگاه سیاست خارجی کشور قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که رهبری فرمودند برای تصمیم‌گیری به ادامه برجام بدون آمریکا، باید اروپا تضمین‌هایی را بدهد، افزود: اظهارات ضد و نقیض مقامات اروپایی درخصوص برجام تعجب‌آور است؛ در حالی که بدیهی بود اروپایی‌ها هرگز به آمریکا پشت نمی‌کنند و این‌که فکر کنیم اروپا در مقابل آمریکا می‌ایستد، خیال‌بافی است.

 حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که هنوز عده‌ای به توافق با اروپا امیدوار هستند، گفت: رهبر فرزانه انقلاب با طرح شروطی؛ موضع صریح و آشکار و بدون ابهام خود نسبت به برجام را مطرح کردند، در حقیقت اگر اروپایی‌ها این شرایط را قبول کنند، مذاکره ادامه خواهد یافت؛ در غیر این صورت مذاکره با کشورهایی که در مواقع حساس پشت آمریکا ایستاده‌اند؛ فایده ای ندارد.

وی جبران بدعهدی سابق و اعلام رسمی عهدشکنی آمریکا با یک قطعنامه، عدم طرح مباحث حاشیه‌ای مثل قدرت موشکی و نظامی ایران، مقابله با تحریم جمهوری اسلامی با تضمین فروش نفت و تجارت با ایران از سوی بانک‌های اروپایی را از جمله شروط طرح شده از سوی رهبر انقلاب برشمرد و گفت: اگر مسؤولان و مردم پای منافع ملی نظام بایستند، پیروزی قطعی است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه اخیرا الهام علی‌اوف قول آزادی ۶۳۰ زندانی در جمهوری آذربایجان را داده است، اظهار داشت: سهم زندانیان اسلام‌گرا تنها ۱۰ نفر است، بنده از رئیس‌جمهور آذربایجان می‌خواهم به احترام ماه رمضان، زمینه آزادی زندانیان اسلام‌گرا که چندین روحانی نیز در میان آنهاست؛ فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در پایان سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی را یادآور شد و گفت: هفتم خردادماه سال ۵۸ اولین جلسه مجلس تشکیل شد؛ نمایندگان مجلس باید قوانینی را وضع کنند که به نفع مردم باشد، البته حمایت تولید، اشتغال و معیشت مردم در اولویت کاری قوه مقننه قرار گیرد.

کد خبر 707405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha