بازار تبریز، نمادی از سبک زندگی ایرانی اسلامی است

خبرگزاری شبستان: راستگو با تأکید بر رفع مشکلات موجود در بازار تاریخی تبریز گفت: بازار تبریز، هویت و فرهنگ، تمدن و سبک زندگی ایرانی اسلامی مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، در راستای بررسی مسایل و مشکلات زیر ساختی و زیباسازی بازار بزرگ تبریز برای آماده سازی مجموعه بازار بزرگ برای رویداد تبریز 2018، امروز جلسه ای با حضور فرماندار شهرستان تبریز و هیأت امنای این مجموعه بزرگ تاریخی در فرمانداری برگزار شد.

علیار راستگو، فرماندار تبریز در سخنانی با اظهار بر اینکه بازار تبریز، هویت و فرهنگ، تمدن و سبک زندگی ایرانی اسلامی مردم است، اظهار داشت: بازار بزرگ تبریز، سبک زندگی ایران اسلامی ماست و باید در اسرع وقت و متناسب با اعتبارات مان مشکلات آن را برطرف سازیم.

وی با بیان اینکه بازار تبریز، شرایط خاصی دارد و باید بر اساس ضوابط میراث فرهنگی مشکلات آن بررسی شود، افزود: باید به جای کلی گویی، موارد ریز را بررسی کنیم و اطلاعات ریز در مورد چگونگی وضعیت آب شرب و شبکه فاضلاب تیمچه های بازار داشته باشیم.

راستگو با تأکید بر ارایه اطلاعات ریز و تکمیل اطلاعات ناقص در این حوزه، علت توقف کارها را کمبود بودجه دانست و گفت: باید با همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی، هیات امنای بازار، فرمانداری، میراث فرهنگی و شهرداری؛ کلیه مشکلات مرتبط با وضعیت سرویس های بهداشتی، نابسامانی سیم های برق و مخابرات تیمچه ها و آب و فاضلاب شان به جد پیگیری شوند و در این راستا بهتر است متوجه باشیم که با کم ترین هزینه و اعتبار می توانیم بسیاری از نابسامانی های زیر ساختی را ساماندهی کنیم.

فرماندار تبریز گفت: انباشت این مشکلات مختص امروز نبوده و این گونه نیست که در یک آن هم، برطرف شوند و برطرف سازی آن ها تدریجی خواهد بود و باید کلیه اطلاعات ریز مرتبط با این حوزه، در ظرف یک هفته کاری به فرمانداری ارسال شود.

وی در همین خصوص با اظهار بر اینکه متأسفانه ما در تمامی شاخه ها مشکل داریم، تصریح کرد: با تأمل در بعضی از کارها، متوجه می شویم که ما نسبت به بعضی از مراحل مقدماتی بی توجه بوده ایم و نیاز است که بسیاری از موارد ریز که حساس و حیاتی نیز هستند را انجام دهیم.

راستگو در پایان در خطاب به هیئت امنای بازار بزرگ تبریز و مسؤولان دستگاه های اجرایی با پیشنهاد بر برگزاری جلسات مستمر ماهانه گفت: ضوابط تعیین شده از سوی میراث فرهنگی به این معنا نیست که آنان با اعمال بعضی از سخت گیری ها، مانع از انجام کار و اخذ مجوز می شود، بلکه وجود این ضوابط به معنای نشان دادن راه های حفاظت از این مجموعه نفیس می باشد.

کد خبر 708160

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha