امام جمعه تبریز به عیادت استاد پیشکسوت نقاشی رفت

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پی کسالت استاد مرتضی شریفی، هنرمند برجسته، متعهد، ارزشی و انقلابی در منزل وی حضور یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، امام جمعه تبریز در این دیدار ضمن آرزوی سلامتی برای استاد شریفی، گفت: عیادت از این استاد پیشکسوت دو جنبه دارد؛ اول اینکه به خود استاد از ایام قدیم که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بودند، ارادت داریم و دوم اینکه تکریم هنرمندان متعهد، در واقع تکریم از هنر انقلاب، مقام هنر و هنرمند است.

بنابر این گزارش، در این دیدار صمیمی استاد جعفر کهنمویی، مدرس دانشگاه و هنرمند پیشکسوت رشته نقاشی و تعدادی از گرافیست های مجمع طراحان طلوع، معاون فرهنگی هنری و جمعی از همکاران حوزه هنری نماینده ولی فقیه را همراهی می کردند.

همچنین در جریان این دیدار نماینده ولی فقیه در استان با اهدای لوح تقدیری به استاد مرتضی شریفی از زحمات چندین ساله او در حوزه هنری و جایگاه شایسته و ویژه این هنرمند در عرصه فرهنگ و هنر استان تقدیر کرد.

 گفتنی است، استاد مرتضی شریفی از نقاشان سوررئالیست متولد 1318 تبریز بوده و از هنرمندان برجسته، متعهد و ارزشی و انقلابی حوزه هنری استان بوده و گام های موثری را در راستای اشاعه هنر دینی و انقلابی برداشته است. وی بیش از 30 سال مدرس هنر نقاشی بوده و عضو هیئت مؤسس انجمن هنرهای تجسمی استان و داوری جشنواره متعدد هنرهای تجسمی را بر عهده داشته است.

لازم به ذکر است، استاد شریفی همکار حوزه هنری استان در دهه های 60- 70 مسئولیت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان شرقی را عهده دار بودند.

کد خبر 708375

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha