نظام اسلامی ایران تجلی مردم‌سالاری دینی است

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام کاملی فر، مردم سالاری دینی را از اصول مهم امام خمینی(ره) دانست و گفت: امام رحل مردم را باور داشت و تاکید کرد که مقبولیت نظام با مردم و مشروعیت آن با خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ حجت الاسلام حسن کاملی فر، نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا امروز در جمع پرسنل سپاه و بسیج استان در حسینیه شهدای عاشورا اظهار داشت: شناخت راه و مکتب امام راحل برای تداوم انقلاب و حفظ دستاوردهای آن لازم است.

وی با تأکید بر این‌که انحراف از خط امام کی از تهدیدهای موجود علیه نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر راه امام را کنار بگذاریم یا فراموش کنیم ملت ضربه خواهد خورد.

حجت الاسلام کاملی فر ادامه داد: اگر مکتب امام تفسیر نشود، نسل آینده امام را با جماران و سادگی آن نخواهد شناخت، بنابراین لازم است برای تداوم راه آن بزرگمرد تاریخ، آن امامی شناخته شود که تحریف شده نباشد.

وی با اشاره به اصل نظریه ولایت فقیه در مبانی فکری و اندیشه ای امام راحل، گفت: بدون در نظر گرفتن موضوع ولایت مطلقه فقیه، مکتب امام را نمی توان تفسیر کرد و امروز هم عزت و قدرت ما در سایه همین اصل است.

حجت الاسلام کاملی فر، مردم سالاری دینی را از اصول مهم امام خمینی(ره) دانست و گفت: امام رحل مردم را باور داشت و بارها تاکید داشت که مقبولیت نظام اسلام با مردم و مشروعیت آن با خداوند است.

وی، حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی را از دیگر اصول فکری امام راحل برشمرد و گفت: این سیاست منطقی نظام اسلامی، ریشه در مکتب و اندیشه های امام دارد و اوج حمایت از فلسطین انتخاب آخرین جمعه رمضان به عنوان روز قدس است.

کد خبر 709523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha