اصلاح برخی سنت‌ها و باورهای غلط ضرورت دارد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه تبریز خواستار اصلاح برخی باورها و بدعت های غلط در جامعه شد و گفت: ولیمه‌های سنگین مراسم ختم به عنوان رسمی غلط و جاافتاده موجب گرفتاری بازماندگان تازه درگذشته است.

به گزارش خبرنگر خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز ماه مبارک رمضان را فرصتی برای انفاق، احسان و دستگیری از نیازمندان دانست و اظهار داشت: انتظار مردم و مسؤولان به وضعیت محرومان حاشیه‌نشین تبریز توجه و رسیدگی کنند.

وی با اشاره به بازدید چند ساعته خود از محله ملازینال که یکی از مناطق حاشیه‌نشین تبریز است، گفت: عموم مردم می توانند به جای پر کردن مساجد در مراسم ختم از دسته‌های گل گرانقیمت، به فقرای شهر و روستا کمک کنند، چراکه تاج های گل در مراسم ترحیم مردگان هیچ فایده‌ای به حال تازه درگذشته ندارد.

امام جمعه تبریز خواستار اصلاح برخی باورها و بدعت های غلط در جامعه شد و گفت: ولیمه‌های سنگین مراسم ختم به عنوان رسمی غلط و جاافتاده موجب گرفتاری بازماندگان تازه درگذشته است.

وی ادامه داد: چه لزومی دارد با قرض و بدبختی، مهمانی ناهار و شام سنگین برای درگذشته بدهیم، در آموزه های دینی اسلام آمده که مردم باید به کمک بازماندگان و داغدیدگان بشتابند نه این‌که خود عامل مشقت آنان باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتراض و تجمعات کامیون‌داران در روزهای اخیر اظهار داشت: قشر خدومی چون رانندگان در همه برهه‌های انقلاب دلبستگی خود را به مردم و انقلاب به اثبات رساندند؛ اما سؤال اینجاست که چرا به خواسته صنفی اقشار مختلف مردم به موقع رسیدگی نمی‌شود تا با این قبیل مسائل روبه‌رو نشویم.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که انتظار داریم مسؤولان به مسائل به حق صنفی در وقت خود رسیدگی شود، ادامه داد: در اعتراضات اخیر همین قشر زحمت‌کش با هوشمندی اجازه سوءاستفاده به معاندان و دشمنان را ندادند و بنده نیز از آنها تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امام برخوردی قاطع با غرب به ویژه آمیکا و رژیم صهیونیستی داشت، چنانکه در جریان تسخیر لانه‌ جاسوسی آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آن رهبر شجاع با رفتاری بی‌بدیل در قبال آمریکا مقابل هرگونه توطئه و فتنه دشمنان ایستادگی کرد.

وی افزود: آن رهبر سفر کرده درس عزت و ایثارگری را به ما آموخت، تصریح کرد:  سیاست نه شرقی و نه غربی، حفط کیان کشور، دعوت به اتحاد و وحدت از جمله ویژگی‌های رفتاری امام راحل بوده است.

امام جمعه تبریز یادآور شد: در آن دوران دشمنان نظام به غلط تصور می کردند تا امام هست کاری نمی‌توان با انقلاب کرد و منتظر رحلت ایشان بودند، اما خبرگان ملت در کمتر از ۲۴ ساعت از رحلت امام، تمامی توطئه‌ها را با انتخاب تاریخی خود برهم زدند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری با انتخاب شایسته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان خلف صالح امام خمینی(ره)، آرزوی دشمنان را نقش برآب کردند به طوریکه امروزه انقلاب با همان صلابت و قدرت و اقتدار امام از سوی رهبر انقلاب هدایت می‌شود.

کد خبر 708868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha